Un newsletter pentru cititori curioși și inteligenți.
Sunt CuriosAjută-ne să existăm. Dacă te abonezi cu doar 3€ pe lună, noi vom putea să-ți oferim în continuare jurnalism independent, onest, care merge în profunzime, să ne continuăm lupta contra corupției, plagiatelor, dezinformării, poluării, să facem reportaje imersive despre România reală și să scriem despre oamenii care o transformă în bine.
Vrei să ne ajuți? Orice sumă contează.
DoneazăPentru sugestii de materiale sau colaborări, scrieți-ne la adresa: contact@pressone.ro.
Pentru parteneriate media, proiecte sau dacă doriți să fiți partenerul nostru și să susțineți PressOne: marketing@pressone.ro.
Pagina oficială de Facebook a Ministerului Afacerilor Interne este, începând de vineri seară, ținta unui raid al internauților care fac parte din grupuri umoristice.
>>RAID
Așa sună anunțul postat pe unul dintre grupurile amintite. Iar mobilizarea nu întârzie.
Este adevărat că domnul Oprea încă mai are acasă lopata de la Berevoiești?
Este adevărat că domnul Oprea se grăbea să afle cine l-a împușcat pe JR Ewing?
Este adevărat că Domnul Gabriel Oprea se grăbea deoarece la 88 de mile pe oră ajungea înapoi în viitor?
Este adevărat că domnul Oprea se grăbea să prindă testul sub presiune de la Masterchef?
Este adevărat că domnul Gabriel Oprea se grăbea la pensat?
Este adevărat că domnul Oprea a cerut o escortă, și nu o coloană oficială?
Un newsletter pentru cititori curioși și inteligenți.
Sunt curiosAm înțeles că domnul Oprea abia ieșise de la sală unde a lucrat intens ceafă și gușă. Este adevărat că se grăbea ca să nu rateze fereastra anabolică?
Comentariile nu au fost șterse de administratorul paginii de Facebook, iar „jocul” internauților continuă.
UPDATE. Administratorul paginii oficiale de Facebook a M.A.I. a adăugat sâmbătă două postări, referitoare la activitatea unor polițiști. Ultima dintre acestea a adunat în câteva ore aproape 50 de comentarii noi, înregistrate după același tipar, „Este adevărat că…?”.
Dacă vreți să intrați în joc, o puteți face aici.
În termenii rețelelor sociale, „raidul” este o sesiune de comentarii ironice pe aceeași temă, care atacă o atitudine sau un mesaj. În acest caz, revolta oamenilor a pornit de la faptul că vicepremierul Gabriel Oprea a refuzat să ofere explicații privind moartea polițistului Bogdan Cosmin Gigină, care-i deschidea coloana oficială.
O altă nemulțumire a internauților este legată de transformarea paginii oficiale a MAI într-un instrument de propagandă personală a ministrului. (O analiză a ascensiunii lui Gabriel Oprea puteți citi aici.)
*
De-a lungul vremii, mai multe gesturi ale politicienilor au fost sancționate cu raiduri. De pildă, la finalul lunii ianuarie, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de atunci, Dan Șova, a postat pe pagina de Facebook a instituției un banner în care arăta că, în perioada 24-30 ianuarie, au fost curățate 2,26 milioane de tone de zăpadă de pe „suprafața părții carosabile în zonele aflate sub cod galben sau portocaliu”.
La puțin timp după, revoltați de „raportarea comunistă a realizării”, toți comentatorii postau același mesaj, pe care nu-l vom reproduce aici ? – iar administratorul paginii a fost nevoit să șteargă bannerul.
Mihai Gâdea a fost, de asemenea, ținta unor raiduri, după cum relatează Adevărul, pe larg. Nici premierul Victor Ponta nu a scăpat de trolling în timpul campaniei electorale, când mai mulți comentatori i-au lăsat un mesaj scris cu literele de susținere a campaniei Monicăi Macovei.
Trolling-ul pe internet este, pe scurt, deturnarea atenției de la conținutul unui mesaj prin postarea altor mesaje cu conținut complet diferit, uneori agresive.
Dacă te abonezi cu doar 3€ pe lună, noi vom putea să-ți oferim în continuare jurnalism independent, onest, care merge în profunzime, să ne continuăm lupta contra corupției, plagiatelor, dezinformării, poluării, să facem reportaje imersive despre România reală și să scriem despre oamenii care o transformă în bine.
Vrei să ne ajuți? Orice sumă contează.
Accesând https://www.patreon.com/pressoneRO
Fundația PressOne
Banca Transilvania, Sucursala Cluj-Napoca
Din taxele pe profitul companiei tale, poți alege ca până la 20% să meargă către echipamente video și reportaje, nu către stat.
Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare de AICI. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la marketing@pressone.ro.
*Baza legală poate fi consultată AICI.
Poți redirecționa 3.5% din impozitul tău pe venit folosind formularul de mai jos. Dacă nu se încarcă, poți accesa acest link: https://formular230.ro/fundatia-pressone
Un newsletter pentru cititori curioși și inteligenți.
Sunt Curios