Sorin Grindeanu. Foto: Lucian Muntean
01/08/2022
Cum vrea să ruineze PSD-ul domnului Grindeanu Bucureștiul și Moldova
Incapabil să se țină de programul de autostrăzi pus în brațe, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu s-a gândit să lanseze o fumigenă: moldovenii ar fi cei care plătesc subvenția metroului din București, iată de ce ar trebui ca acesta din urmă să treacă în subordinea (și bugetul) Primăriei, nu să mai sugă banii țării.
Sigur, atunci când i se răspunde că Bucureștiul primește înapoi mai puțin de 15%-20% din taxele și impozitele pe care le trimite către bugetul de stat, în timp ce cinci din cele opt județe ale Moldovei primesc semnificativ mai mult decât contribuie la același buget (între 110 și 150%), ministrul n-are ce răspunde. Probabil și pentru că de ani de zile Guvernul nu prea vrea să mai facă publice informații exacte, ca să le actualizăm.
N-are ce răspunde nici când e întrebat de stadiul pregătirii autostrăzilor din Moldova, de care nu prea s-a obosit să se ocupe. Și nici de ce PSD, partidul din care face parte, îl ține în continuare în brațe pe Ionel Arsene, președintele consiliului județean Neamț (unul dintre județele care primesc mai mulți bani decât dau la buget), condamnat în primă instanță la 8 ani şi 4 luni pentru comisioane din contracte pe bani publici.
Că tot veni vorba de infrastructură, tocmai a apărut o gaură imensă într-un al doilea pod din județul păstorit de liderul PSD, după ce doar un miracol a făcut ca prăbușirea unui pod în iunie, reabilitat cu bani de la buget, să nu se soldeze cu victime umane. Sorin Grindeanu e neimpresionat, doar nu el e Ministrul Transporturilor și nici colegul său nu e direct responsabil de starea deplorabilă a infrastructurii din județ.
Despre subdezvoltarea acută a Moldovei păstorite 50/50 de baroni PSD și PNL domnul Grindeanu vorbește mai puțin, pentru că onor guvernele acestor două partide au lăsat-o mereu și mereu la coada investițiilor - atunci când n-a fost vorba de contracte pe bani grași aruncate direct în buzunarele baronilor, desigur, pentru a face drumuri cu câțiva centimetri de asfalt aruncați direct pe pământ și poduri care se prăbușesc după inaugurare.
Tipic unui politruc, Sorin Grindeanu asmute cea mai săracă parte a României asupra „burghezilor” din București, care se lăfăie în subvenții de la buget ca să meargă cu metroul.
Omite să spună și că o bună parte a cheltuielilor Metrorex sunt cu salariile mărite de repetate ori la presiunea liderului de sindicat Ion Rădoi, fost parlamentar PSD, în detrimentul investițiilor în siguranța căii de rulare, în refacerea stațiilor și a dezvoltării unui comerț civilizat, care să diminueze nevoia de subvenții. Salariul mediu la metrou este de aproape 7.000 de lei net!
Uită domnul Grindeanu și să menționeze că a semnat cu mânuța lui bugetul de anul acesta al Metrorex, un buget extrem de dezechilibrat, tocmai pentru că toate amânările sub guvernele succesive dominate de PSD au dus această companie într-o situație incredibil de proastă. După ce l-a semnat, iată, se face că e mirat că Metrorex nu reușește să crească productivitatea cu peste 40% într-un an, așa cum ar fi cerut bugetul ca să se echilibreze. Ce surpriză!
Vrem să putem relata în profunzime despre viața de zi cu zi a românilor, așa cum e ea. Dacă e important și pentru tine, ajută-ne să o ducem la capăt! Orice sumă contează.
De ce nu primesc și alte orașe mari din România subvenții de la bugetul de stat pentru transportul în comun, se întreabă retoric domnul Grindeanu. Pentru că niciunul dintre ele nu primește înapoi atât de puțini bani precum Bucureștiul e doar unul dintre răspunsuri. Doar Constanța și Ilfov se apropie cât de cât, fiind urmate la mare distanță de Cluj, Brașov, Timișoara și Prahova (cu circa 45% din bani primiți înapoi).
Dar și pentru că a tăia o subvenție de 166 de milioane de euro unui oraș care produce un sfert din PIB-ul României, adică peste 54 de miliarde de euro din 218, ține de prostie pură și demagogie. Ca să aibă această productivitate, sute de mii de români care locuiesc în București (o bună parte dintre ei veniți din Moldova) au nevoie de un metrou care să vină la câteva minute, nu la 20, cum se întâmplă de zile întregi din cauza inacțiunii lui Grindeanu (și nu doar a lui, ca să fim sinceri, dar el este ministrul care a avut la dispoziție opt luni ca să rezolve problema).
De fapt, domnul Grindeanu vrea să abată atenția de la propria-i incompetență fără precedent în istoria modernă a României. În lupta sa politică aruncă în mod cinic la gunoi atât bucureștenii, cât și moldovenii.
Psihologii români nu sunt evaluați psihologic la intrarea în profesie. Verificarea periodică a sănătății lor mintale, doar o „obligație morală”
„Ce pârghii de monitorizare a bunelor practicii există după câștigarea dreptului de practică autonomă?”, s-a întrebat PressOne.
Apă și talpă. Să alergi toată Via Transilvanica. Și să rămâi în viață.
Aceasta este povestea unui documentar de lung metraj care tocmai a intrat în cinematografe. Filmul e un must see, nu doar de către pasionații de alergare sau fanii Via Transilvanica. Este pur și simplu un film onest, dinamic, care conține fascinante felii de viață. E genul de film care pare prea scurt. Când se termină simți că ai fi vrut să mai vezi.
Niciodată România n-a avut la dispoziție atâția bani pentru transport. Niciodată România n-a avut atâta înțelegere din partea Uniunii Europene ca să investească în infrastructură care nu prea mai primește finanțări acum, tocmai pentru că încurajează prea mult folosirea mașinilor în detrimentul altor modalități de transport mai eficiente. Niciodată un ministru al Transporturilor n-a primit, la preluarea mandatului, atât de multe proiecte făcute la cheie, gata să înceapă lucrul.
Dar domnul Grindeanu s-a încurcat în propria-i neputință, așa cum o fac și șefii de consilii județene PSD din Moldova (și restul țării). Grija PSD a fost să treacă în plan secund sau pe linie moartă proiectele destinate Moldovei și să pună un prefect care să frâneze orice fel de dezvoltare a Bucureștiului. Este incapabil să dea drumul la mai mult de jumătate dintre proiectele pentru Moldova, iar acei bani se vor pierde pentru totdeauna. Este incapabil să lanseze contractele pregătite pentru restul țării, pe aceleași tronsoane amânate de repetate ori de alți sabotori ai economiei naționale proveniți tot din PSD.
Nu că ar fi ceva nou. Să ne amintim că la fel a procedat PSD cu ambele regiuni ale țării și atunci când avea majoritate confortabilă, monocoloră, în Parlament. De fapt, nu doar cu ele, ci și cu proiectele care ar fi unit Muntenia de Transilvania, dacă tot veni vorba. Am ajuns să sperăm că abia în 2027 vom putea traversa munții între cele două provincii, că între Moldova și Transilvania nu se pune problema înainte de 2030!
Un newsletter pentru cititori curioși și inteligenți.
Sunt curios
Revenind la București, și când era Firea primar al Bucureștiului, tot nu au vrut să scoată orașul din chingi, pentru că aveau orgolii prea mari de dezbătut în partid. Când primari precum actualul deputat PSD Daniel Tudorache duceau la prejudicii estimate de DNA la 200 de milioane de euro (curios, ceva mai mult decât subvenția anuală a Metrorex), onor Grindeanu și acoliții săi din PSD și PNL închideau ochii.
Acum, că e primar Nicușor Dan iar PNL are alte intenții pentru 2024, e momentul perfect să-l sufoce și mai tare.
Toate astea, doar pentru ca Sorin Grindeanu și alții ca el să-și mascheze impostura. Dar de la un guvern dirijat de un premier care schimbă legi ca să-și acopere plagiatul ce să mai pretinzi?
Apropo de PNL. Lipsa de reacție a acestui partid la adresa sabotajului permanent al Capitalei nu mă mai miră. Cu un singur primar pus pe treabă nu se face primăvară în acest partid, am mai spus-o.
Iar noncombatul ne va costa pe toți - nu doar pe bucureșteni, ci și pe moldovenii care nu prea ajung să vadă subvențiile generoase care vin dinspre Bucureștiul mult-hulit, pentru că se pierd în buzunarele baronilor PSD și PNL cu cefe late care guvernează de decenii zona.
Acolo se duc subvențiile dumneavoastră, moldoveni și bucureșteni deopotrivă. Cu voia și voioșia domnului Grindeanu.
Avem nevoie de ajutorul tău!
Jurnalismul independent nu se face cu aer, nici cu încurajări, și mai ales nici cu bani de la partide, politicieni sau industriile care creează dependență. Se face, în primul rând, cu bani de la cititori, adică de cei care sunt informați corect, cu mari eforturi, de puținii jurnaliști corecți care au mai rămas în România.
De aceea, este vital pentru noi să fim susținuți de cititorii noștri.
Dacă ne susții cu o sumă mică pe lună, noi vom putea să-ți oferim în continuare jurnalism independent, onest, care merge în profunzime, să ne continuăm lupta contra corupției, plagiatelor, dezinformării, poluării, să facem reportaje imersive despre România reală și să scriem despre oamenii care o transformă în bine. Să dăm zgomotul la o parte și să-ți arătăm ce merită cu adevărat știut din ce se întâmplă în jur.
Ne poți ajuta chiar acum. Orice sumă contează, iar faptul că devii și rămâi abonat PressOne face toată diferența. Poți folosi direct caseta de mai jos sau accesa pagina Susține pentru alte modalități în care ne poți sprijini.
Vrei să ne ajuți? Orice sumă contează.
Share this