Foto: Dreamstime/Bora Ucak

Cum să scrii un anunț imobiliar de succes

În 2006, când m-am mutat în București pentru facultate, rubrica de anunțuri imobiliare din ziar era încă regină. Aveam nevoie să închiriez o locuință, așa că, timp de o săptămână, am consultat și eu, proaspăt om mare, paginile dedicate ale unui cotidian central.

Pentru că spațiul tipografic era limitat, anunțurile se plăteau în funcție de numărul de caractere folosite și de grosimea chenarului. Rezultau texte meschine, care, din cauza jargonului, erau adresate mai curând inițiaților: cf. I, semidec., neg., îmbunătățiri, utilat, fără vicii etc.

Era un fel de loterie, fiindcă nu aveai prea multe instrumente de selecție. Încercuiai cu pixul anunțurile care semănau cu nevoile tale, apoi cereai detalii prin telefon. Vizionarea era esențială, nu doar pentru a vedea starea locuinței, dar și pentru a stabili unde se află.

Să ne amintim, hărțile online nu erau așa de populare. Nici nu mai discutăm despre vederea din satelit sau despre alte facilități ale tehnologiei moderne: poze, video sau imagini 3D.

Acum dispunem de o mulțime de instrumente multimedia pentru a ne a prezenta proprietățile în mediul virtual și este foarte important să le folosim într-un mod corect.

Cele 4 reguli de aur ale anunțului imobiliar

Am consultat mai mulți specialiști pentru a afla care este rețeta unui anunț imobiliar care să-și atingă scopul cât mai rapid. Din discuțiile cu ei, am identificat 4 reguli pe care ar trebui să le respecte un anunț imobiliar modern:

1. Marketing. Un anunț imobiliar începe cu titlul. Încercați să înlocuiți expresiile uzate, precum „merită văzut” sau „locuință deosebită”, cu informații consistente, dar avantajoase pentru proprietate. Pot fi evidențiate caracteristici precum apropierea de un reper consacrat, spațiul generos, îmbunătățiri ieșite din comun sau o panoramă deosebită.

„Titlul anunțului trebuie să fie cât mai diferit și să pună în evidență unicitatea unei proprietăți. Avem mult mai multă libertate de mișcare decât se întâmpla pe vremuri, când anunțurile din ziar erau publicate în ordine alfabetică, iar agenții imobiliari erau nevoiți să născocească fel de fel de trucuri ca să înceapă fiecare anunț cu litera a, pentru o poziție mai bună pe pagină”, spune Daniel Crainic, reprezentant Imobiliare.ro.

Acum, unele site-uri de profil au oferte de preț pentru o promovare mai bună pe pagină. Însă tot titlul rămâne să îi determine pe clienți să dea click pentru a citi detaliile.

2. Onestitate. Poate că cea mai importantă regulă a unui anunț imobiliar este ca informațiile să fie corecte.

Nu este în avantajul nimănui să colecționeze vizionări, atâta timp cât clienții nu se află în cunoștință de cauză. Nimănui nu-i place să piardă timpul, iar inadvertențele din anunțuri nu fac decât să irite clientul și să îi scadă încrederea în oportunitatea achiziției.

Suprafața utilă (spațiul din casă, fără balcoane) nu trebuie încurcată cu suprafața construită, iar anul de construcție și localizarea trebuie să fie exacte.

„Una dintre cele mai frecvente omisiuni pe care le sesizăm în anunțuri este legată de apropierea imobilului față de punctele principale de interes, practic menționarea locației corecte a imobilului.

Din dorința de a atrage cât mai mulți vizitatori, atât proprietarii, cât și agenții imobiliari tind să omită informații, astfel încât, de exemplu, 5 minute apropiere de stația de metrou sunt, în realitate, 15 minute, fapt care atrage de la sine apeluri telefonice din partea unor clienți care nu sunt interesați de zona respectivă și, de multe ori, frustrări din partea potențialilor clienți”, explică Maarten Deboo, CEO la Wizmo.ro.

Și Daniel Crainic recomandă ca localizarea unei proprietăți pe hartă să fie cât mai exactă și, eventual, anunțul să menționeze strada pe care este situată clădirea.

De asemenea, conținutul trebuie să fie limpede și gândit din perspectiva clientului, astfel încât să surprindă informațiile care îl interesează pe acesta.

3. Detalii. Dincolo de prezentarea caracteristicilor generale, detaliile fac diferența. În online, spațiul pentru textul anunțului este generos și merită să profităm de el pentru a oferi toate informațiile, astfel încât, oricine ar veni la vizionare, să-i rămână de făcut doar verificarea veridicității.

Informațiile precum îmbunătățirile aduse locuinței, mobilierul care poate rămâne, motivul pentru care se vinde proprietatea, situația actelor sau prezența unui chiriaș sunt prețioase.

În cadrul anunțului, ar trebui specificat și dacă tranzacția este gestionată de o agenție imobiliară, dacă se percepe un comision la încheierea contractului și care este valoarea acestuia.

Clienții pot fi atrași inclusiv de detalii precum prezența unor flori în balcon sau în spațiul verde din fața geamului. De asemenea, este oportun să menționăm informații despre comunitate, atunci când ele avantajează proprietatea.

Totuși, încercați să evitați folosirea în exces a majusculelor, deoarece irită privirea și transmit un ton agresiv.

„Nu trebuie nici să trecem în extrema poveștilor nemuritoare. Sunt agenți imobiliari care cred că o descriere cât mai lungă avantajează anunțul în algoritmii de căutare. Încep cu descrierea orașului și prezintă o serie de informații care nu au nicio legătură cu proprietatea în cauză”, precizează Daniel Crainic.

4. Poze, poze, poze. Agenții imobiliari obișnuiesc să spună că fotografiile reprezintă cartea de vizită a unei proprietăți. Așadar, ei recomandă ca anunțurile să conțină fotografii din toate unghiurile ale proprietății.

„Cu cât fotografiile publicate reflectă întocmai realitatea, fără a ascunde eventuale defecte, cu atât anunțul va avea mai multe șanse de succes. În acest sens, un anunț reușit, care poate atrage mai multe vizionări, este cel care beneficiază de o galerie foto relevantă, compusă dintr-un număr suficient de poze care să le permită utilizatorilor să-și facă o idee de ansamblu”, precizează reprezentantul Wizmo.ro.

Este neplăcut când din galeria foto este omisă panorama de la ferestre sau exteriorul clădirii.

Pentru ședința foto, locuința trebuie să fie curată și amenajată ca pentru o vizită. Bineînțeles, trebuie asigurată o sursă bună de lumină.

„Am văzut poze în care cel care fotografiază este reflectat în oglindă și poartă doar chiloți. De asemenea, nu ajută cu nimic dacă locuința este aglomerată, încărcată de obiecte, sau dacă este murdară”, spune Daniel Crainic.

Micile tale donații ne ajută să existăm. Dacă cititorii PressOne ar dona doar 5€ pe an, noi am putea aduce în fața ta de cinci ori mai multe soluții la problemele României.
Vrei să ne ajuți?
Prin card sau PayPal:
O singură dată
Lunar
5€
10€
25€
50€
Prin cont bancar:
RO54 BTRL RONC RT02 4298 9602

Fundația PressOne
Banca Transilvania, Sucursala Cluj-Napoca

Redirecționează:
20% din impozitul pe profit al companiei

Din taxele pe profitul companiei tale, poți alege ca până la 20% să meargă către echipamente video și reportaje, nu către stat.

Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare de AICI. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la marketing@pressone.ro.

*Baza legală poate fi consultată AICI.

2% din impozitul pe salariu

Din taxele pe salariul tău, poți alege ca 2% să meargă către articolele noastre și newsletterul Revista Pressei, nu către stat.

Descarcă formularul de AICI.

Depune-l la ANAF până pe 15 martie sau trimite-l până pe 1 martie la adresa: Bld. Eroilor, nr.1, ap.11, Cluj-Napoca, jud. Cluj. Și îl depunem noi.

REVISTA PRESSEI

Un newsletter pentru cititori curioși și inteligenți.

Sunt Curios
Celemaicititearticole
Loading interface...
Loading interface...
Loading interface...
Loading interface...