Iulia Isaev, înainte să intre pe scena MET. Foto: Arhiva personală
21/03/2019
Visul împlinit al Iuliei Isaev
Soprana română Iulia Isaev a debutat, luni, 18 martie, la Opera Metropolitană din New York (MET Opera), una dintre cele mai prestigioase scene ale lumii, după ce titulara rolului Tosca din opera omonimă de Giacomo Puccini s-a îmbolnăvit.
În ziua spectacolului, Iulia Isaev a fost întrebată în jurul orei 13 (ora locală) dacă o poate înlocui pe americanca Jennifer Rowley.
Rowley este considerată o stea în ascensiune a operei și împărțea rolul titular cu Sondra Radvanovsky, una dintre cele mai iubite artiste de la MET.
Reprezentația a fost salvată însă de Iulia Isaev, care și-a cunoscut partenerii de scenă cu doar câteva minute înainte de ridicarea cortinei.
Pe site-ul MET, despre ea nu se scrie decât că e o soprană română din București.
*
„În ziua spectacolului, am fost sunată de una dintre secretarele Teatrului și întrebată dacă pot evolua în acea seară, dat fiind că soprana care trebuia să cânte se afla în indispoziție vocală, fiind răcită.
Mă aflam la New York pentru această producție. Teatrul pregătește întotdeauna câte două distribuții, pentru orice eventualitate. Repetițiile însă se fac separat, de aceea nu-mi știam colegii din distribuția serii respective”, a povestit soprana Iulia Isaev pentru PressOne.
Vrem să putem relata în profunzime despre viața de zi cu zi a românilor, așa cum e ea. Dacă e important și pentru tine, ajută-ne să o ducem la capăt! Orice sumă contează.
A doua distribuție a unui spectacol, cea de „rezervă”, ajunge la rampă doar în situații excepționale. Dar, cum se spune la noi, „n-aduce anul, ce-aduce ceasul”.
Iulia Isaev a intrat curajoasă într-una dintre cele mai dificile partituri din repertoriul de operă.
„Zicala românească sună frumos și aproape că îmi vine să zâmbesc. Totuși, trebuie să știți că eu am o carieră solistică națională și internațională de peste 25 de ani, timp în care am acumulat suficientă experiență cât să pot face față unei provocări de o asemenea dimensiune.
Rușii sunt foarte aproape de spargerea frontului și, în același timp, încă departe. Ce ar însemna un colaps al armatei ucrainene în regiunea Donbas
Cade frontul ucrainean? Sau a căzut deja? Din primăvara acestui an vin cu o frecvență aproape zilnică vești tot mai alarmante legate de situația din ce în ce mai precară a trupelor Kievului de pe linia frontului din Donbas, care înglobează greu încercatele regiuni Donețk și Lugansk din sud-estul Ucrainei. Cele două regiuni au reprezentat, de altfel, pretextul principal al invaziei ordonate de Vladimir Putin în februarie 2022, iar acum reprezintă principalul obiectiv strategic al Kremlinului.
Psihologii români nu sunt evaluați psihologic la intrarea în profesie. Verificarea periodică a sănătății lor mintale, doar o „obligație morală”
„Ce pârghii de monitorizare a bunelor practicii există după câștigarea dreptului de practică autonomă?”, s-a întrebat PressOne.
Iubesc opera Tosca, iar rolul Floriei Tosca este unul dintre rolurile mele preferate. M-am intersectat cu acest rol de multe ori, în diverse alte producții și pe scene diferite, dar niciodată până acum la MET.
Visul meu s-a împlinit luni seară.
Un adevărat artist poate fi surprins de anumite situații, dar niciodată luat ca din oală. Aș vrea să știți că un solist de operă, un cântăreț profesionist, se pregătește intens ani întregi pentru a putea performa în fața publicului.
Un newsletter pentru cititori curioși și inteligenți.
Sunt curios
În spatele sunetelor frumoase sunt ani grei de studiu, sacrificii și renunțări. Practic, ne antrenăm asemenea sportivilor de performanță”, a declarat Iulia Isaev pentru PressOne.
Absolventă a Universității Naționale de Muzică din București (UNMB), ea este laureată a mai multor concursuri internaționale de canto.
A fost invitată să cânte, printre altele, la Operele din Viena, München, Paris și Amsterdam, la Teatrul Național din Tokyo, Teatrul de Operă din Roma și la Teatrul La Fenice din Veneția.
A jucat în producții realizate de regizori notorii, cum sunt Peter Brook sau Franco Zeffirelli, care au montat amândoi opera „Don Giovanni”.
Acum, Iulia Isaev este conferențiar la UNMB și solist liric la Opera Națională București.
Iulia Isaev, în rochia cu care a intrat pe scenă luni seară, la MET New York. Foto: Arhiva personală
„Recunoștința mea se îndreaptă către toți aceia care au făcut posibil acest lucru și le mulțumesc înmiit. Mă bucur nespus că toata munca, dăruirea, răbdarea, devotamentul și tot ce am pus în profesia mea în toți acești ani mi-au fost răsplătite într-un mod la care puteam doar visa în urmă cu ceva timp!”
Iulia Isaev
*
„MET-ul este una dintre cele mai prestigioase opere din lume și, pentru mulți artiști, e doar un vis frumos, de aceea și responsabilitatea tuturor celor care calcă pe scena acestui teatru este imensă.
Cei care performează aici sunt adevărați profesioniști, unii dintre ei staruri în lumea operei, deci, implicit, și rezultatul trebuie să fie conform așteptărilor.
Nu se admit și permit greșeli de niciun fel. Cine este lăsat să urce pe această scenă cu siguranță va performa la cel mai înalt nivel”, a explicat Iulia Isaev.
Artista nu se află la prima colaborare cu MET New York. În urmă cu două stagiuni, a interpretat rolul Tatianei din opera „Evgheni Oneghin” în cadrul unei repetiții generale cu public, înlocuind-o pe rusoaica Anna Netrebko.
Iulia Isaev spune că idolul ei profesional e Maria Callas, pe care o consideră „artistul de operă cel mai complet și complex”.
„Această Artistă nu a lăsat nimic la voia întâmplării, niciun sunet, nicio frază, niciun gest, nicio privire. Totul era studiat și așezat în armonie perfectă cu firescul. A lăsat în urma ei atâta frumusețe… o prețuiesc și o ador”.
„Reacțiile post-eveniment au fost mai mult decât favorabile. Fiecare s-a străduit să creeze momente frumoase, iar ariile, duetele și ansamblurile au fost executate cu cea mai mare acuratețe. A rezultat un spectacol închegat, care a curs frumos, în ciuda faptului că nu făcusem nicio repetiție împreună. Faptul că mi-am cunoscut partenerii de scenă cu doar câteva minute înainte de începerea spectacolului nu a fost un impediment în reușita lui. Sigur, nu e o situație fericită și nu-ți dorești să te întâlnești de multe ori cu asta, însă, având experiența necesară, nu te mai prea sperie.”
Iulia Isaev, declarație pentru PressOne
Avem nevoie de ajutorul tău!
Jurnalismul independent nu se face cu aer, nici cu încurajări, și mai ales nici cu bani de la partide, politicieni sau industriile care creează dependență. Se face, în primul rând, cu bani de la cititori, adică de cei care sunt informați corect, cu mari eforturi, de puținii jurnaliști corecți care au mai rămas în România.
De aceea, este vital pentru noi să fim susținuți de cititorii noștri.
Dacă ne susții cu o sumă mică pe lună, noi vom putea să-ți oferim în continuare jurnalism independent, onest, care merge în profunzime, să ne continuăm lupta contra corupției, plagiatelor, dezinformării, poluării, să facem reportaje imersive despre România reală și să scriem despre oamenii care o transformă în bine. Să dăm zgomotul la o parte și să-ți arătăm ce merită cu adevărat știut din ce se întâmplă în jur.
Ne poți ajuta chiar acum. Orice sumă contează, iar faptul că devii și rămâi abonat PressOne face toată diferența. Poți folosi direct caseta de mai jos sau accesa pagina Susține pentru alte modalități în care ne poți sprijini.
Vrei să ne ajuți? Orice sumă contează.
Share this