REVISTA PRESSEI

Un newsletter pentru cititori curioși și inteligenți.

Sunt Curios

Ajută-ne să existăm. Dacă te abonezi cu doar 3€ pe lună, noi vom putea să-ți oferim în continuare jurnalism independent, onest, care merge în profunzime, să ne continuăm lupta contra corupției, plagiatelor, dezinformării, poluării, să facem reportaje imersive despre România reală și să scriem despre oamenii care o transformă în bine.

Vrei să ne ajuți? Orice sumă contează.

Donează

Pentru sugestii de materiale sau colaborări, scrieți-ne la adresa: contact@pressone.ro.

Pentru parteneriate media, proiecte sau dacă doriți să fiți partenerul nostru și să susțineți PressOne: marketing@pressone.ro.

Iulia Isaev, înainte să intre pe scena MET. Foto: Arhiva personală

Visul împlinit al Iuliei Isaev

Soprana română Iulia Isaev a debutat, luni, 18 martie, la Opera Metropolitană din New York (MET Opera), una dintre cele mai prestigioase scene ale lumii, după ce titulara rolului Tosca din opera omonimă de Giacomo Puccini s-a îmbolnăvit.

În ziua spectacolului, Iulia Isaev a fost întrebată în jurul orei 13 (ora locală) dacă o poate înlocui pe americanca Jennifer Rowley.

Rowley este considerată o stea în ascensiune a operei și împărțea rolul titular cu Sondra Radvanovsky, una dintre cele mai iubite artiste de la MET.

Reprezentația a fost salvată însă de Iulia Isaev, care și-a cunoscut partenerii de scenă cu doar câteva minute înainte de ridicarea cortinei.

Pe site-ul MET, despre ea nu se scrie decât că e o soprană română din București.

*

„În ziua spectacolului, am fost sunată de una dintre secretarele Teatrului și întrebată dacă pot evolua în acea seară, dat fiind că soprana care trebuia să cânte se afla în indispoziție vocală, fiind răcită.

Mă aflam la New York pentru această producție. Teatrul pregătește întotdeauna câte două distribuții, pentru orice eventualitate. Repetițiile însă se fac separat, de aceea nu-mi știam colegii din distribuția serii respective”, a povestit soprana Iulia Isaev pentru PressOne.

A doua distribuție a unui spectacol, cea de „rezervă”, ajunge la rampă doar în situații excepționale. Dar, cum se spune la noi, „n-aduce anul, ce-aduce ceasul”.

Iulia Isaev a intrat curajoasă într-una dintre cele mai dificile partituri din repertoriul de operă.

„Zicala românească sună frumos și aproape că îmi vine să zâmbesc. Totuși, trebuie să știți că eu am o carieră solistică națională și internațională de peste 25 de ani, timp în care am acumulat suficientă experiență cât să pot face față unei provocări de o asemenea dimensiune.

Iubesc opera Tosca, iar rolul Floriei Tosca este unul dintre rolurile mele preferate. M-am intersectat cu acest rol de multe ori, în diverse alte producții și pe scene diferite, dar niciodată până acum la MET.

Visul meu s-a împlinit luni seară.

Revista Pressei

Un newsletter pentru cititori curioși și inteligenți.

Sunt curios

Un adevărat artist poate fi surprins de anumite situații, dar niciodată luat ca din oală. Aș vrea să știți că un solist de operă, un cântăreț profesionist, se pregătește intens ani întregi pentru a putea performa în fața publicului.

În spatele sunetelor frumoase sunt ani grei de studiu, sacrificii și renunțări. Practic, ne antrenăm asemenea sportivilor de performanță”, a declarat Iulia Isaev pentru PressOne.

Absolventă a Universității Naționale de Muzică din București (UNMB), ea este laureată a mai multor concursuri internaționale de canto.

A fost invitată să cânte, printre altele, la Operele din Viena, München, Paris și Amsterdam, la Teatrul Național din Tokyo, Teatrul de Operă din Roma și la Teatrul La Fenice din Veneția.

A jucat în producții realizate de regizori notorii, cum sunt Peter Brook sau Franco Zeffirelli, care au montat amândoi opera „Don Giovanni”.

Acum, Iulia Isaev este conferențiar la UNMB și solist liric la Opera Națională București.

Iulia Isaev, în rochia cu care a intrat pe scenă luni seară, la MET New York. Foto: Arhiva personală

„Recunoștința mea se îndreaptă către toți aceia care au făcut posibil acest lucru și le mulțumesc înmiit. Mă bucur nespus că toata munca, dăruirea, răbdarea, devotamentul și tot ce am pus în profesia mea în toți acești ani mi-au fost răsplătite într-un mod la care puteam doar visa în urmă cu ceva timp!”

Iulia Isaev

*

„MET-ul este una dintre cele mai prestigioase opere din lume și, pentru mulți artiști, e doar un vis frumos, de aceea și responsabilitatea tuturor celor care calcă pe scena acestui teatru este imensă.

Cei care performează aici sunt adevărați profesioniști, unii dintre ei staruri în lumea operei, deci, implicit, și rezultatul trebuie să fie conform așteptărilor.

Nu se admit și permit greșeli de niciun fel. Cine este lăsat să urce pe această scenă cu siguranță va performa la cel mai înalt nivel”, a explicat Iulia Isaev.

Artista nu se află la prima colaborare cu MET New York. În urmă cu două stagiuni, a interpretat rolul Tatianei din opera „Evgheni Oneghin” în cadrul unei repetiții generale cu public, înlocuind-o pe rusoaica Anna Netrebko.

Iulia Isaev spune că idolul ei profesional e Maria Callas, pe care o consideră „artistul de operă cel mai complet și complex”.

„Această Artistă nu a lăsat nimic la voia întâmplării, niciun sunet, nicio frază, niciun gest, nicio privire. Totul era studiat și așezat în armonie perfectă cu firescul. A lăsat în urma ei atâta frumusețe… o prețuiesc și o ador”.

„Reacțiile post-eveniment au fost mai mult decât favorabile. Fiecare s-a străduit să creeze momente frumoase, iar ariile, duetele și ansamblurile au fost executate cu cea mai mare acuratețe. A rezultat un spectacol închegat, care a curs frumos, în ciuda faptului că nu făcusem nicio repetiție împreună. Faptul că mi-am cunoscut partenerii de scenă cu doar câteva minute înainte de începerea spectacolului nu a fost un impediment în reușita lui. Sigur, nu e o situație fericită și nu-ți dorești să te întâlnești de multe ori cu asta, însă, având experiența necesară, nu te mai prea sperie.”

Iulia Isaev, declarație pentru PressOne

Poțifacediferența.

Dacă te abonezi cu doar 3€ pe lună, noi vom putea să-ți oferim în continuare jurnalism independent, onest, care merge în profunzime, să ne continuăm lupta contra corupției, plagiatelor, dezinformării, poluării, să facem reportaje imersive despre România reală și să scriem despre oamenii care o transformă în bine.

Vrei să ne ajuți? Orice sumă contează.

Prin card sau PayPal:
O singură dată
Lunar
3€
5€
10€
Prin Patreon:

Accesând https://www.patreon.com/pressoneRO

Prin cont bancar:
RO54 BTRL RONC RT02 4298 9602

Fundația PressOne
Banca Transilvania, Sucursala Cluj-Napoca

Redirecționează:
20% din impozitul pe profit al companiei

Din taxele pe profitul companiei tale, poți alege ca până la 20% să meargă către echipamente video și reportaje, nu către stat.

Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare de AICI. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la marketing@pressone.ro.

*Baza legală poate fi consultată AICI.

3.5% din impozitul pe salariu

Poți redirecționa 3.5% din impozitul tău pe venit folosind formularul de mai jos. Dacă nu se încarcă, poți accesa acest link: https://formular230.ro/fundatia-pressone

REVISTA PRESSEI

Un newsletter pentru cititori curioși și inteligenți.

Sunt Curios