
Foto: Lucian Muntean
18/08/2025
Spotmedia.ro: S-au terminat banii de autostrăzi? Ce proiecte bat pasul pe loc
Fără bani, nu construim autostrăzi. Iar ritmul în care Guvernul poate finanța astfel de noi proiecte de drumuri de mare viteză pare că încetinește.
Prima „victimă” este un segment de autostradă de aproape 60 km din Moldova. A doua ar putea deveni o porțiune de șosea de mare viteză de 31 km, care urma să se construiască în Dobrogea și să descongestioneze drumuri de pe litoral.
Au trecut aproape 5 luni de la momentul în care Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a desemnat asocierea de firme a lui Dorinel Umbrărescu - adică SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostade SRL - să construiască porțiunea din A7 dintre Pașcani și Suceava.
Detalii despre proceduri puteți găsi aici: LICITAȚIE 1 și LICITAȚIE 2.
Este vorba despre 2 loturi de drum:
- 33 km, între Pașcani și Roșcani
- 28,9 km, între Roșcani și Aeroportul din Suceava.
Pentru fiecare dintre ele, proiectarea ar urma să dureze 6 luni, iar execuția lucrărilor - 24 de luni.
Aceste termene vor curge, însă, de la momentul în care CNAIR va semna contractele cu UMB. Or – deși Compania a selectat UMB pe post de câștigătoare la ambele licitații, încă din luna martie – contractele încă nu s-au semnat.
La solicitarea spotmedia.ro, purtătorul de cuvânt al CNAIR, Alin Șerbănescu, a precizat că semnarea contractelor întârzie din cauza lipsei banilor.
Nu sunt bani nici pentru Alternativa Techirghiol
Mulți ne citesc, puțini ne susțin. Fără ajutorul tău, nu putem continua să scriem astfel de articole. Cu doar 5 euro pe lună ne poți ajuta mai mult decât crezi și poți face diferența chiar acum!
Nu sunt singurele proiecte care rămân în așteptare. Chiar dacă nu a indicat, oficial, că lipsa banilor e o problemă, CNAIR a prelungit evaluarea ofertelor pentru „Alternativa Techirghiol” – o porțiune de autostradă de 31 km, de la Cumpăna până după 23 August.
Această șosea de mare viteză ar fi de folos pentru că i-ar ajuta pe cei care doar tranzitează zona să evite DN39, care trece, printre altele, prin Eforie Nord și Eforie Sud.
Licitația a fost lansată în iunie 2024. Până la finalul lui decembrie 2024, 11 asocieri de firme au depus ofertele.
Citeşte informaţiile integral în articolul publicat de spotmedia.ro

Avem nevoie de ajutorul tău!
Mulți ne citesc, puțini ne susțin. Asta e realitatea. Dar jurnalismul independent și de serviciu public nu se face cu aer, nici cu încurajări, și mai ales nici cu bani de la partide, politicieni sau industriile care creează dependență. Se face, în primul rând, cu bani de la cititori, adică de cei care sunt informați corect, cu mari eforturi, de puținii jurnaliști corecți care au mai rămas în România.
De aceea, este vital pentru noi să fim susținuți de cititorii noștri.
Dacă ne susții cu o sumă mică pe lună sau prin redirecționarea a 3.5% din impozitul tău pe venit, noi vom putea să-ți oferim în continuare jurnalism independent, onest, care merge în profunzime, să ne continuăm lupta contra corupției, plagiatelor, dezinformării, poluării, să facem reportaje imersive despre România reală și să scriem despre oamenii care o transformă în bine. Să dăm zgomotul la o parte și să-ți arătăm ce merită cu adevărat știut din ce se întâmplă în jur.
Ne poți ajuta chiar acum. Orice sumă contează, dar faptul că devii și rămâi abonat PressOne face toată diferența. Poți folosi direct caseta de mai jos sau accesa pagina Susține pentru alte modalități în care ne poți sprijini.
Vrei să ne ajuți? Orice sumă contează.
Share this