REVISTA PRESSEI

Un newsletter pentru cititori curioși și inteligenți.

Sunt Curios

Ajută-ne să existăm. Dacă te abonezi cu doar 3€ pe lună, noi vom putea să-ți oferim în continuare jurnalism independent, onest, care merge în profunzime, să ne continuăm lupta contra corupției, plagiatelor, dezinformării, poluării, să facem reportaje imersive despre România reală și să scriem despre oamenii care o transformă în bine.

Vrei să ne ajuți? Orice sumă contează.

Donează

Pentru sugestii de materiale sau colaborări, scrieți-ne la adresa: contact@pressone.ro.

Pentru parteneriate media, proiecte sau dacă doriți să fiți partenerul nostru și să susțineți PressOne: marketing@pressone.ro.

Micile flote care vor cuceri lumea

În 2020, flote de peste 400 de milioane de beacons vor fi expediate în lumea largă, arată un studiu al ABI Research. Ce este un beacon? Un dispozitiv în formă de disc, cu diametrul între 5 și 13 centimetri, care emite un semnal Bluetooth.

Cu ajutorul lor, o firmă din România a creat, în premieră mondială, un sistem de asistență a nevăzătorilor în transportul comun din București, dar și o aplicație de ghidare a clienților într-o rețea de supermarketuri.

Beaconii – haideți să românizăm termenul, care în engleză înseamnă far sau semnal luminos – fac un singur lucru: emit un semnal Bluetooth, pe baza unui protocol inventat de Apple. Ritmul cu care emit, precum și distanța până la care o fac pot fi setate de către proprietarul lor.

Cum funcționează tehnologia beaconilor ne-a explicat Doru Șupeală, Marketing and Communications Manager al companiei Onyx Beacons. Astfel, e nevoie de trei elemente: dispozitivele propriu-zise, o aplicație pentru telefonul mobil și o platformă CMS (Content Management System), adică un soft instalat pe calculator. Această platformă ține inventarul beaconilor, în sensul că le verifică bateria și, separat, generează conținutul pe care utilizatorul îl transmite prin intermediul lor.

Aplicația poate fi creată de orice entitate – magazin, ONG, hotel sau, de ce nu, un festival care propune un traseu de tipul „Găsește comoara”. Compania livrează platforma CMS, beaconii și, în unele cazuri, aplicația pentru smartphone-uri.

De exemplu, cu această tehnologie poți să lansezi mesaje publicitare: când clientul intră în magazinul tău, pe telefon îi apare mesajul „Avem reduceri la raionul de confecții”.

Sau: mergi pe stradă și, când treci pe lângă o vitrină, mobilul îți afișează – „Vino la noi să vezi oferta cutare!. De asemenea, poți să creezi conținut de divertisment sau să faci gamification (metodă de marketing pentru recompensarea clienților): „Dacă intri în 10 magazine din mall-ul nostru, vei primi 10 puncte și participi automat la tombola pentru un autoturism”.

În plus, beaconii au început să fie utilizați și în sistemul de sănătate: medicul vine în salon cu tableta pe care și-a instalat aplicația, iar prin intermediul beacon-ului montat la pat poate descărca, wireless, fișa medicală a pacientului, stocată pe serverul spitalului.

Am intrat în discuții cu Google și ne întrebau cine sunt jucătorii cei mai importanți, cine sunt clienții cei mai importanți, dar încă se caută zone de aplicație. Sunt industrii în care e evident că se pot folosi beaconii, marketingul sau industria hotelierăsă-ți ghidezi turiștii, să controlezi conferințe și congrese”
Doru Șupeală, Marketing Manager

Revista Pressei

Un newsletter pentru cititori curioși și inteligenți.

Sunt curios

***

Cea mai impresionantă modalitate în care compania Onyx Beacons a folosit până acum tehnologia beaconilor le poate face viața mult mai ușoară persoanelor cu deficiențe de vedere.

Ne-au rugat nevăzătorii: puteți să faceți ceva pentru noi? Ne-am gândit și-am spus: da, putem. Ne-am documentat și în câteva luni am făcut aplicația. În septembrie va fi gata. Este un proiect pilot care poate fi transportat în alte țări sau orașe. Practic, utilizând un smartphone cu aplicația instalată și traseele predefinite, un nevăzător primește un semnal sonor pe mobil atunci când autobuzul se apropie de stație, apoi alt semnal când autobuzul oprește, pentru a-l ghida către următorul autovehicul cu care dorește să meargă. Tot așa, utilizatorul va fi notificat când trebuie să coboare”, spune Doru Șupeală.

Companiile de transport în comun și-ar recupera imediat investiția făcută în beacons pentru nevăzători – consideră el – fiindcă micile dispozitive ar putea fi folosite simultan în scopuri publicitare.

Dacă ați ajuns cu cititul până aici, s-ar putea să vă fi gândit deja – „materialul ăsta e reclamă mascată”. Ei bine, nu e ? .

„În lume sunt circa 30-40 de companii serioase în acest domeniu. Suntem între primii zece, să zicem, la nivel global. Dar dezavantajul e că suntem în România, nu în Asia sau Singapore. România nici nu este o piață prea interesantă pentru noi”, spune Doru Șupeală.

Fondată în 2014, Onyx Beacons are sediul la Cluj. A crescut de la 2 la 16 angajați și pentru ultimul trimestru al acestui an are comenzi de zeci de mii de beacons.

Primele firme care s-au arătat interesate de această tehnologie sunt multinaționalele din retail. Faza de implementare e cea mai simplă, însă ulterior se face diferența, explică Șupeală: „Mai mult te costă inteligența prin care să-i ghidezi pe consumatori să descarce aplicația. Dacă-i spamezi, îi enervezi, și-ai investit degeaba. Trebuie să ai o strategie bună. Dacă reușești să-ți legitimezi cumpărătorul, iar el să înțeleagă că îi va fi mai bine, în sensul că va primi oferte personalizate, vei ști istoricul lui de shopping, vei putea comunica cu el.”

În studiul realizat de ABI Research, pe care l-am citat la începutul acestui text, se prognozează că, în 2020, piața mondială a beaconilor va atinge un miliard de dolari.

În acest context, Deloitte estimează, în al său Consumer’s Review pentru 2015, că utilizarea acestor dispozitive va accelera tendința de schimbare a pieței de consum, permițând campanii de marketing cu mesaje personalizate. Sau, cum spune Doru Șupeală, „dacă nu compromiți intimitatea consumatorului, nu numai că el va păstra aplicația, dar o va și promova, voluntar.”

***

Bogdan Oros, CEO Onyx Beacon: 5+1 lucruri „de căpătâi” pentru un start-up

Probabil sunt oameni care au făcut lucrurile mai deștept decât mine, dar am învățat următoarele:

Poțifacediferența.

Dacă te abonezi cu doar 3€ pe lună, noi vom putea să-ți oferim în continuare jurnalism independent, onest, care merge în profunzime, să ne continuăm lupta contra corupției, plagiatelor, dezinformării, poluării, să facem reportaje imersive despre România reală și să scriem despre oamenii care o transformă în bine.

Vrei să ne ajuți? Orice sumă contează.

Prin card sau PayPal:
O singură dată
Lunar
3€
5€
10€
Prin Patreon:

Accesând https://www.patreon.com/pressoneRO

Prin cont bancar:
RO54 BTRL RONC RT02 4298 9602

Fundația PressOne
Banca Transilvania, Sucursala Cluj-Napoca

Redirecționează:
20% din impozitul pe profit al companiei

Din taxele pe profitul companiei tale, poți alege ca până la 20% să meargă către echipamente video și reportaje, nu către stat.

Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare de AICI. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la marketing@pressone.ro.

*Baza legală poate fi consultată AICI.

3.5% din impozitul pe salariu

Poți redirecționa 3.5% din impozitul tău pe venit folosind formularul de mai jos. Dacă nu se încarcă, poți accesa acest link: https://formular230.ro/fundatia-pressone

REVISTA PRESSEI

Un newsletter pentru cititori curioși și inteligenți.

Sunt Curios