Între Comarnic și Sinaia ar putea fi folosit un drum forestier transformat în drum județean asfaltat cu o bandă pe sens, care ar putea prelua o parte din traficul blocat pe serpentinele Comarnicului
Între Comarnic și Sinaia ar putea fi folosit un drum forestier transformat în drum județean asfaltat cu o bandă pe sens, care ar putea prelua o parte din traficul blocat pe serpentinele Comarnicului
22/01/2020
Harta noii centuri propuse pentru Valea Prahovei
Primarii stațiunilor de pe Valea Prahovei s-au săturat să tot aștepte promisiunile guvernelor și au hotărât să vină ei cu o propunere către actualul Guvern: două variante de drumuri ieftine care pot fi construite rapid pentru a mai prelua din traficul care le sufocă orașele.
Unul dintre ele ar lega Câmpina de Săcele și Brașov prin actualul drum județean DJ102I, prin Valea Doftanei, aflat în proces de modernizare. Acesta ar putea fi mărit la două benzi pe sens și asfaltat în zona montană a pasului Predeluț, astfel încât să preia în special traficul de marfă care tranzitează actualmente pe DN1A.
Actualul DJ102I (linie punctată, dreapta) poate fi parcurs azi doar cu o mașină de teren sau pe jos, dar va fi asfaltat și modernizat integral
Al doilea drum este mult mai interesant, pentru că presupune realizarea unei pseudo-centuri pentru Comarnic, Bușteni și Azuga. Primarul orașului Sinaia, Vlad Oprea, a explicat pentru PressOne despre ce e vorba:
„Ministerul Transporturilor are în Master Plan o centură ocolitoare pentru Comarnic și una pentru Bușteni. În opinia mea, nu o să rezolve problema, pentru că o să mute traficul după Comarnic spre Sinaia și apoi spre Azuga. Problema e că dinspre București se vine pe patru benzi, câte două pe sens. Este clar că dacă treci de la patru la două benzi se blochează traficul. De aceea, soluția centurilor ocolitoare trebuie să fie una integrată. Să creăm o centură ocolitoare de la Comarnic până la Predeal. Și am identificat soluții pentru toate aceste lucruri.”
Soluția este compusă din mai multe tronsoane. Primul pornește de la Comarnic, de pe breteaua care merge spre Breaza, pe versantul vestic al Văii Prahovei, paralel cu râul. Este un drum forestier tehnologic care poate fi modernizat și asfaltat, cu o bandă pe sens, fiind mult mai simplu decât drumul național care are mai multe serpentine. Pe acesta se poate ajunge foarte rapid la Sinaia.
Drumul forestier (albastru) ar avea o bandă pe sens, va fi asfaltat și va avea mai puține serpentine decât DN1
Mulți ne citesc, puțini ne susțin. Crezi că e nevoie de presă independentă? Dacă da, cu doar 5 euro pe lună poți face diferența chiar acum!
Drumul forestier se intersectează cu DN1 la intrarea în Sinaia, imediat după Pârâul Rece. Aici, edilul orașului Sinaia vrea să facă o pasarelă care să supratraverseze DN1, pentru că un sens giratoriu ar duce la alte ambuteiaje. Traficul continuă apoi pe actualul DN1 la nivel de două benzi pe sens, urmând ca la intersecția cu actuala variantă de ocolire a orașului să se facă o altă pasarelă care să fluidifice traficul.
Aici va fi amenajată o parcare de tip Park&Ride, în trepte, care va duce traficul pietonal pe sub DN1. Foto: Lucian Muntean
În fața Gării din Sinaia se va amenaja o parcare supraetajată de tip Park & Ride care va desființa și actuala trecere de pietoni, aceștia urmând să subtraverseze DN1 printr-un tunel pietonal cu acces la lifturi care-i vor urca direct în centrul stațiunii.
De ce nu-și permit tinerii din România o locuință? Statul nu construiește, iar dezvoltatorii imobiliari și speculanții profită
Prețurile caselor și chiriilor din România au crescut constant după ce economia globală a început să-și revină din Marea Recesiune (criza financiară din 2008). Tot mai mulți tineri din România constată că devine tot mai dificil să spere la o locuință pe care să o numească „a lor”.
Interviu. Viceprimarul Sectorului 2: „Cred că o soluție de rezolvare a traficului este limitarea numărului de locuri de parcare”
Pentru a afla mai multe despre filosofia din spatele pietonalizării pentru o zi a Piațetei Italiene, dar și despre planurile de viitor ale autorităților locale, PressOne a stat de vorbă cu Andrei Panaitescu, viceprimarul Sectorului 2.
La ieșirea spre Bușteni se va amenaja un sens giratoriu care să elimine actualele blocaje, apoi DN1 va continua pe două benzi pe sens până la intrarea în stațiune. De aici se va continua pe noua centură ocolitoare a Bușteniului care va ieși apoi la spitalul de Ortopedie din Azuga, pe malul estic al Prahovei.
Bușteni și Azuga vor fi ocolite prin variante cu o bandă pe sens (linie albastră), dar care dublează capacitatea de tranzit auto
La Azuga se va intra pe un drum forestier care va fi modernizat, de data asta din nou pe versantul vestic. Acesta va ocoli stațiunea și va ieși la fostul post de control din Predeal.
Un newsletter pentru cititori curioși și inteligenți.
Sunt curios
„Am avut o discuție cu domnul prim ministru, iar el ne-a asigurat de toată susținerea pentru acest proiect, chiar a spus că e o prioritate pentru actualul Guvern. Despre autostradă se tot vorbește de 30 de ani, dar nimeni n-a mișcat un milimetru, o lopată pentru a se face ceva. Din acest motiv am căutat soluții rapide pentru a fluidiza traficul măcar parțial pe acest tronson.”Vlad Oprea, primar Sinaia
Primarii vor să se asocieze pentru a promova acest proiect, pe bani europeni, astfel încât acest drum să fie executat cât mai rapid, într-un orizont de cel mult doi-trei ani. El nu va înlocui autostrada, ci doar va permite traficului să curgă pe mai multe benzi pe lângă actualele stațiuni.
Cât despre autostradă, aceasta nu poate fi făcută din bani europeni, nici în parteneriat public-privat. De aceea, singura soluție este să fie făcută din bani de la buget, pe o execuție care s-ar putea întinde până după 2024-2025. Chiar și în acel caz, autostrada nu ar rezolva, de una singură, problema traficului auto dintre stațiuni și din interiorul acestora.
Problema va fi rezolvată doar de un plan integrat de transport care să pună accent pe trenuri pentru turiști, autostrada și centurile ocolitoare fiind destinate pentru traficul de tranzit și mai ales de marfă.
Până atunci, primarii de pe Valea Prahovei au hotărât că nu mai pot aștepta la nesfârșit pentru a-și scăpa stațiunile de traficul auto. Dar despre intențiile de dezvoltare a stațiunii Sinaia vom reveni într-un articol viitor.
Avem nevoie de ajutorul tău!
Mulți ne citesc, puțini ne susțin. Asta e realitatea. Dar jurnalismul independent și de serviciu public nu se face cu aer, nici cu încurajări, și mai ales nici cu bani de la partide, politicieni sau industriile care creează dependență. Se face, în primul rând, cu bani de la cititori, adică de cei care sunt informați corect, cu mari eforturi, de puținii jurnaliști corecți care au mai rămas în România.
De aceea, este vital pentru noi să fim susținuți de cititorii noștri.
Dacă ne susții cu o sumă mică pe lună sau prin redirecționarea a 3.5% din impozitul tău pe venit, noi vom putea să-ți oferim în continuare jurnalism independent, onest, care merge în profunzime, să ne continuăm lupta contra corupției, plagiatelor, dezinformării, poluării, să facem reportaje imersive despre România reală și să scriem despre oamenii care o transformă în bine. Să dăm zgomotul la o parte și să-ți arătăm ce merită cu adevărat știut din ce se întâmplă în jur.
Ne poți ajuta chiar acum. Orice sumă contează, dar faptul că devii și rămâi abonat PressOne face toată diferența. Poți folosi direct caseta de mai jos sau accesa pagina Susține pentru alte modalități în care ne poți sprijini.
Vrei să ne ajuți? Orice sumă contează.
Share this