Elena Ghenoiu la București, în vara acestui an. Foto: Lucian Muntean
13/09/2018
Elena Ghenoiu, dansatoare și actriță: "Ieri eram în Giulești, acum sunt la Hollywood"
„Primesc casting și la 12 noaptea, și la 1 noaptea. E non-stop, e nebunie! Câteodată primesc e-mail la ora 1 noaptea să îmi spună că la 6 dimineața trebuie să fiu pe platou.
Toată lumea face câte ceva, trebuie să fii și scriitor, mai lucrezi și la un bar, tot timpul e pe «hai să facem ceva»”, spune dansatoarea și actrița Elena Ghenoiu, care în urmă cu 4 ani s-a mutat la Los Angeles.
Din casting în casting, ambițioasă și energică, ea a ajuns să lucreze cu mari actori de la Hollywood, precum Billy Crystal, Eric Roberts sau Shia LaBeouf, și să apară în videoclipurile unor muzicieni de top, între care Demi Lovato, Enrique Iglesias sau David Guetta.
Am stat de vorbă în această vară, când Elena și una dintre surorile ei, care locuiește la Miami, au venit în vacanță la București, să-și vadă mama.
Cealaltă soră, Cristina, trăiește în Silicon Valley, are un doctorat la Cornell și este cercetătoare de top în domeniul biotehnologiei.
*
În copilărie, Elena și prietena ei cea mai bună, Mădălina, luau tramvaiul 44 de acasă, din Giulești, și mergeau să facă lecții de dans modern la Clubul Copiilor din Sectorul 6 al Capitalei.
După doi ani, Elena a renunțat la dans și a ales atletismul de performanță.
Mulți ne citesc, puțini ne susțin. Crezi că e nevoie de presă independentă? Dacă da, cu doar 5 euro pe lună poți face diferența chiar acum!
„Când am dat Capacitatea, aveam deja două antrenamente pe zi, iar mama a zis: «Trebuie să rămâi la școală».
După ce am intrat la liceu, la Aurel Vlaicu, am intrat în echipa de aerobic și acolo am început să apreciez, într-adevăr, arta dansului”, povestește Elena.
Ana Dragalina, bucureșteanca mutată în Bali: "Câți români mulțumesc dimineața pentru toate darurile?"
"Românii nu au timp să se întrebe ce face sufletul lor".
Lari Giorgescu: În artă nu există "mai bun decât alții"
Actorul Lari Giorgescu, de la Teatrul Național din București, a învățat că "publicul nu te iartă".
În timpul liceului a avut o primă colaborare: cu trupa Alb Negru (îi mai țineți minte pe Andrei și pe Kamara?). Era în clasa a XI-a și căuta artiști care să cânte la Balul Bobocilor.
„Eram cu prietena mea cea mai bună și ne gândeam așa: «băieții ăștia nu au dansatoare». Mie îmi plăcea franceza, Kamara cânta în franceză, și-am zis să îi întrebăm dacă au nevoie de dansatoare.
L-am întrebat pe Kamara în franceză: Nu ați vrea să colaborăm?. «Dacă ne faceți o coregrafie și ne place, vedem de atunci»”.
Un newsletter pentru cititori curioși și inteligenți.
Sunt curios
I-a impresionat pe băieții de la Alb Negru cu o coregrafie pregătită în sufrageria de acasă. Au acceptat-o imediat în trupa lor, iar colaborarea avea să dureze până în 2006.
În acel an, Elena s-a alăturat trupei Morandi, cu care a susținut concerte în mai multe țări, până în 2009.
− Ai tăi ce ziceau?
− Mama niciodată nu m-a oprit din a face ceea ce vreau eu, atâta timp cât nu renunțam la școală: „Trebuie să ai un plan de rezervă, că nu poți să dansezi până la 50 de ani”. Și atunci am făcut liceu, facultate, masterat și, în paralel, dans.
Studiile universitare nu au avut legătură cu dansul: Elena s-a specializat în domeniul Finanțe-bănci. Însă, când a început să lucreze într-o bancă, a înțeles că nu poate renunța la dans.
„Mi-am dat seama că nu-mi doresc să stau la un birou, să am un program fix, să nu pot să călătoresc, să mă bucur de viață.
Nici banii nu erau ok. Stăteai de dimineața până seara pe un scaun, făcând ceva ce poți face și la 50 de ani”, își amintește ea.
*
În 2009, la 23 de ani, Elena s-a înscris la școala Broadway Dance Center din New York, unde locuia sora sa Cristina.
„Am plătit pentru trei luni, apoi am extins pentru șase luni, mi-au mai dat ei un fel de bursă și am mai stat încă jumătate de an. Deci, am stat un an și ceva la New York.
A fost o experiență minunată și am învățat foarte multe, mai ales că nu făcusem un liceu de coregrafie, și doar din cursuri mi-am dezvoltat tehnica”.
După școala de pe Broadway, Elena s-a întors în țară și a luat castingul pentru spectacolul „Maria de Buenos Aires” de la Teatrul Național din București.
„Pentru mine a fost… uau! Toți de la casting erau balerini, oameni cu școală, dansatori în adevăratul sens al cuvântului. Eu, neavând școala de balet, am fost un pic crispată.
Luasem ore de balet în New York un an și jumătate, dar nu se compara cu cineva care făcea asta de 10 ani”.
Acel episod a făcut-o să-și dea seama că nu era făcută pentru acest gen de spectacole pe termen lung.
„E frumos o dată, de două ori, dar să faci același show de două ori pe zi… te plictisești. Eu sunt un spirit mai călător”.
A urmat castingul care avea să îi schimbe cu adevărat parcursul profesional: la emisiunea „Dansez pentru tine”.
A intrat în trupa de balet de la ProTV și a ajuns să danseze și pentru alte două emisiuni − „Vocea României” și „Românii au talent”.
„Stăteam pe platou de dimineață până seara, fiindcă trebuia să învățăm toate dansurile. A fost o experiență care m-a ajutat să gândesc repede și să «fur» meserie, pentru că nu stătea nimeni după tine. Eram douăzeci în echipă.
În același timp, participam și la concerte cu artiști. Cred că am dansat cu toți artiștii români. E frumoasă viața asta. O recomand”, râde ea.
Printre cei cu care a lucrat se numără Inna, Smiley, Loredana Groza, Andra, Alexandra Stan, Fly Project, Lora, Alex Velea și Ștefan Bănică.
*
În 2014, Elena a simțit că era momentul să treacă la alt nivel. O pasiune din copilărie nu îi dădea pace: actoria.
Și-a făcut bagajul și s-a mutat în Los Angeles. A plecat cu o prietenă bună și cu un bilet la două concerte: The Script și OneRepublic, trupele sale preferate.
„Am ajuns acolo, ne-am închiriat mașină, am ajuns la concert, la Hollywood Bowl, minunat. După ce s-a terminat concertul: «ce facem acum?».
Nu știam unde să dormim. Am mers la un magazin, ne-am luat niște pături și am stat în mașină un pic”, își amintește ea.
După două săptămâni de căutări, a reușit să găsească un apartament de tip studio, unde s-a mutat. Apoi s-a înscris la o școală de actorie și, în paralel, a început să ia lecții de accent și de dicție.
„A trebuit să îmi găsesc agent, dup-aia avocat, să pot să aplic pentru viza de artist. Este un proces destul de dificil, dar nu este imposibil.
Viza asta de artist este pentru abilități extraordinare într-o anume artă. Trebuie să aduni toate dovezile că ești cel mai bun de la tine din țară. Trebuie să traduci toate articolele despre tine, despre oamenii cu care ai muncit.
Este bătaie de cap, dar merită: dacă ai într-adevăr un CV bun, nu au de ce să nu îți dea viză”.
Elena Ghenoiu alături de Jordan Borges în spectacolul „A dead’s man apartment”, regizat de Sal Landi. Foto: Arhiva personală
*
În prima perioadă petrecută la Los Angeles, Elena mergea chiar și la 10 castinguri pe zi. Mulți credeau că e venezueleancă:
„Nimeni nu mi-a zis că sunt din Europa. Nici accentul meu nu e de europeancă”.
Primul casting pe care l-a luat a fost pentru un eveniment de modă la care trebuia să facă ce știa cel mai bine: să danseze.
Elena spune că „e bine să știi cât mai multe lucruri” ca aspirant la Hollywood. De aceea nu s-a concentrat doar pe actorie.
„Problema în Los Angeles e că se conduce foarte mult. Distanțele sunt foarte mari. Conduc cam vreo 800-1000 de kilometri pe săptămână dacă e să mă duc la castinguri”, spune Elena.
Primul ei „job mare” a fost într-o reclamă pentru un parfum Kenzo, difuzată în întreaga lume. Cu banii câștigați, a reușit să-și acopere aproape toate datoriile de până atunci.
Din casting în casting, Elena a ajuns să colaboreze cu actori precum Billy Crystal, Eric Roberts, Ben Mendelsohn, Jennifer Grey, Shia LaBeouf.
Cât privește muzica, a apărut în videoclipurile unor artiști de top. Printre ei, David Guetta, Avicii, Demi Lovato, Pitbull, Enrique Iglesias și alții.
„Am făcut poză cu Johnny Depp, l-am văzut pe Al Pacino. Când l-am văzut pe Al Pacino, zic: «De unde am venit?! Ieri eram în Giulești și acum sunt la Hollywood, îl am pe Al Pacino în fața mea!»”, râde ea.
− Cum sunt americanii pe platourile de filmare?
− Sunt mult mai organizați, au mult mai multă grijă de tine. Trebuie să îți dea apă, să nu te țină în soare, să nu stai în picioare mai mult de nu știu cât timp.
De exemplu, am filmat o reclamă în deșert. O persoană venea cu mine cu umbrela, două minute dansam maximum, apoi mă trimitea înapoi − „du-te și stai”, deși nu era foarte cald.
De la oamenii cu care a ajuns să lucreze la Hollywood, Elena mărturisește că a învățat „să nu uiți să stai cu cei dragi, să găsești un echilibru, să nu te ia valul”.
− Cum reușești să nu te ia valul?
− Mama m-a făcut să fiu foarte realistă. Tot timpul îmi spunea: „Muncește, dar să nu crezi că ești de neînlocuit. Tot timpul o să fie cineva care o să facă mai mult decât tine și, dacă nu ții pasul, nu o să ajungi acolo”.
*
Din 2014 și până în prezent, Elena a jucat în 19 producții cinematografice la Hollywood.
Mărturisește că cele mai mari emoții le-a avut la filmările de la „Untogether”, în care a jucat alături de Jamie Dornan și de Ben Mendelsohn.
„Apoi, toată experiența când am fost la Tribeca (n.r − festival internațional de film de la New York), pentru premierea filmului.
Ziceam: «Mă văd pe marile ecrane!». Am un rol mic, dar eram așa….«This is me!» A fost emoționant!”
Elena (prima din stânga), la premiera filmului „Untogether” de la Tribeca. În centrul imaginii este Billy Crystal. Foto: Arhivă personală
*
În ceea ce privește viitorul, Elena urmează să debuteze în primele ei roluri principale pe marele ecran.
„Am în proiect un film artistic, unde am rol principal. Pe lângă asta, lucrez la un film cu super eroi, încă e în preproducție. Eu și două fete suntem în rolurile principale.
Poți să faci de toate acolo, chiar e țara tuturor posibilităților. Nu e greu. Ideea e să vrei să faci.
Am prieteni care stau la școală în fiecare zi, de dimineață până seara, care se duc la muncă, dup-aia iar vin la școală, iar se duc la castinguri. Trebuie să ții pasul cu ei”.
Avem nevoie de ajutorul tău!
Mulți ne citesc, puțini ne susțin. Asta e realitatea. Dar jurnalismul independent și de serviciu public nu se face cu aer, nici cu încurajări, și mai ales nici cu bani de la partide, politicieni sau industriile care creează dependență. Se face, în primul rând, cu bani de la cititori, adică de cei care sunt informați corect, cu mari eforturi, de puținii jurnaliști corecți care au mai rămas în România.
De aceea, este vital pentru noi să fim susținuți de cititorii noștri.
Dacă ne susții cu o sumă mică pe lună, noi vom putea să-ți oferim în continuare jurnalism independent, onest, care merge în profunzime, să ne continuăm lupta contra corupției, plagiatelor, dezinformării, poluării, să facem reportaje imersive despre România reală și să scriem despre oamenii care o transformă în bine. Să dăm zgomotul la o parte și să-ți arătăm ce merită cu adevărat știut din ce se întâmplă în jur.
Ne poți ajuta chiar acum. Orice sumă contează, dar faptul că devii și rămâi abonat PressOne face toată diferența. Poți folosi direct caseta de mai jos sau accesa pagina Susține pentru alte modalități în care ne poți sprijini.
Vrei să ne ajuți? Orice sumă contează.
Share this