REVISTA PRESSEI

Un newsletter pentru cititori curioși și inteligenți.

Sunt Curios

Ajută-ne să existăm. Dacă te abonezi cu doar 3€ pe lună, noi vom putea să-ți oferim în continuare jurnalism independent, onest, care merge în profunzime, să ne continuăm lupta contra corupției, plagiatelor, dezinformării, poluării, să facem reportaje imersive despre România reală și să scriem despre oamenii care o transformă în bine.

Vrei să ne ajuți? Orice sumă contează.

Donează

Pentru sugestii de materiale sau colaborări, scrieți-ne la adresa: contact@pressone.ro.

Pentru parteneriate media, proiecte sau dacă doriți să fiți partenerul nostru și să susțineți PressOne: marketing@pressone.ro.

Foto eon.ro

E.On Gaz trimite echipe de tehnicieni din casă în casă, în plină pandemie

La fel ca mulți români care muncesc de acasă în aceste zile, am un birou improvizat în bucătărie. Luni, 30 martie, în jurul prânzului, am auzit voci pe casa scării și pe vecina mea de palier, în vârstă de peste 70 de ani care spunea: „v-am deschis ușa, puteți urca”. 

Inițial, mi-am închipuit că ar fi vorba de niște cunoscuți sau persoane care fac aprovizionarea cu alimente a persoanelor în vârstă. Dar în momentul următor mi s-a bătut și mie ultimativ în ușă.

Așa am aflat că în plină epidemie de COVID-19, E.On România trimite echipe de tehnicieni să verifice „situația rețelelor domestice de gaz”, direct în casele oamenilor.

Practic, în situația în care mare parte dintre români se află în autoizolare sau muncesc de la domiciliu, pentru a limita efectele răspândirii virusului, echipele E.On colindă dintr-un apartament în altul pentru verificări de rutină, care ar fi trebuit făcute, în unele cazuri, chiar și în urmă cu doi ani. 

Pe vizor am văzut două persoane, îmbrăcate peste hainele normale, de stradă, cu veste portocalii. Persoana care mi-a bătut în ușă purta o mască chirurgicală trasă sub bărbie, care îi lăsa la vedere întreaga figură. „Deschideți, E.On-ul”. 


De aici încolo, situația a devenit un soi de teatru al absurdului. Am întrebat prin ușă cum de au venit în plină epidemie și am cerut persoanelor să se legitimeze. Mi-au răspuns că se vor legitima, dacă deschid ușa. Ulterior, am vorbit cu unul dintre membrii echipei pe telefonul vecinei mele, care i-a primit în casă. Angajatul E.On mi-a transmis că ultima verificare a rețelei de gaz ar fi expirat în 2018. Adică, în urmă cu aproximativ doi ani. 

Anul trecut, în luna octombrie, am primit prin sms o informare din partea E.On, în care mi se punea în vedere că pot să mă programez pentru această verificare, accesând un număr de telefon. Am urmat fiecare din pași și mi s-a transmis o dată la care ar fi urmat ca echipa de intervenție să se deplaseze la domiciliu. Am așteptat circa o lună de zile. Nimeni nu s-a prezentat. Până acum. 

Verificarea de la sfârșitul lunii martie 2020 nu a fost anunțată, iar echipa operativă a colindat cel puțin toată lungimea străzii pe care locuiesc, în cursul zilei de 30 martie. Nu am permis accesul echipajului în apartament și le-am cerut să revină după ce vom ieși din perioada de distanțare socială. Am fost avertizată că „altă dată ei nu mai vin”. Același lucru mi l-a transmis și o operatoare E.On pe care am contactat-o telefonic, la numărul 0800 dedicat relațiilor cu clienții. „Este dreptul dv. Să nu le permiteți accesul în casă, dar verificarea a expirat”. 

Revista Pressei

Un newsletter pentru cititori curioși și inteligenți.

Sunt curios

În aceste condiții, în care autoritățile indică drept măsuri de primă urgență limitarea contactelor cu persoanele necunoscute și a timpului petrecut afară, am cerut E.On România să explice de ce verificările de rutină ale rețelei de gaz continuă neîntrerupte de la un calendar probabil stabilit înainte de declanșarea stării de urgență. 

Mi s-a răspuns că grupul E.On va emite un comunicat de presă în cursul zilei de astăzi, 31.03. Redăm, mai jos, răspunsul E.On:

„Angajații companiilor E.ON desfășoară în această perioadă activități de teren pentru a asigura continuitatea alimentării cu energie electrică și gaze naturale, dar și pentru a realiza diverse intervenții tehnice importante la instalațiile interioare de gaze naturale și electricitate.Pentru că ne preocupă atât siguranța cât și sănătatea clienților și angajaților, dorim să îi asigurăm pe toți clienții noștri că pentru a-i proteja am luat o serie de măsuri privind distanțarea socială, în scopul limitării răspândirii COVID-19. Depunem toate eforturile ca intervențiile noastre să se desfășoare în condiții sigure, în conformitate cu măsurile de siguranță recomandate de autorități, precum și cu cele decise și aplicate la nivelul întregului Grup E.ON. Reprezentanții noștri sunt echipați cu măști și mănuși de protecție de unică folosință pe toată durata intervenției și se vor asigura că păstrează distanța de siguranță recomandată față de celelalte persoane. De aceea, rugăm clienții să permită accesul specialiștilor companiilor E.ON în locuință, aceștia fiind instruiți să respecte cu strictețe regulile de protecție sanitară.” Fragment din comunicatul remis de Delgaz Grid S.A.


Am solicitat și opinia unui specialist în sănătate publică. Marius Ungureanu, cercetător în cadrul Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării de la Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj.

El spune că o astfel de interacțiune implică un dublu risc, atât pentru persoanele aflate în domiciliile lor, care primesc în casă niște muncitori străini, cât și pentru echipa de intervenție, care nu dispune de echipament de securitate și nu știe în casa cui poate să nimerească. Dacă, spre exemplu, au intrat în zone în care se aflau persoane aflate sub izolare? 

În cazul în care există o decizie instituțională ca aceste verificări de rutină să continue pe durata instituirii stării de urgență, situația pe care o descrieți prezintă un risc potențial pentru răspândirea Covid-19, având în vedere că nu este clar cum sunt gestionate următoarele aspecte: cine a realizat training-ul echipelor de tehnicieni vizavi de măsurile de prevenire a transmiterii infecției cu Sars-CoV-2? 

Cum respectă echipele de tehnicieni normele de prevenție a infecției înainte și după vizitarea unui domiciliu (spălat pe mâini cu apă și săpun, distanțarea față de persoane care tușesc sau strănută etc.)? În cazul în care se impune purtarea măștilor de către membrii echipelor de tehnicieni, sunt aceștia dotați cu asemenea măști?  Dacă da, și ținând cont de deficitul de materiale sanitare raportat de instituțiile sanitare implicate direct în tratarea pacienților, cum au fost prioritizate instituțiile ai căror angajați vor primi aceste măști de protecție?”, a explicat Marius Ungureanu.


De trei săptămâni, de când muncesc acasă, am încercat să respect măsurile minime de igienă, recomandate, printre altele, de doctorul Virgil Musta, de la Spitalul de Boli Infecțioase din Timișoara. 

Familia mea îmbracă hainele de stradă numai în fața ușii, lăsăm pantofii la intrare, pe un preș stropit cu clor, facem curat mai des, dezinfectăm clanțele ușilor, întrerupătoarele, telefoanele mobile și telecomenzile și am învățat chiar și câinele să rămână la ușă, până e șters pe lăbuțe. Cu familia noastră extinsă comunicăm doar prin apeluri video. 

Toate aceste eforturi ar putea să fie, însă, inutile, în momentul în care un echipaj de tehnicieni, chiar și „înarmat” cu mănuși și mască chirurgicală se deplasează în interiorul unei locuințe, intrând în contact cu mai multe suprafețe, de la podea, la tubulatura de gaz, aragaz, dar și masa pe care se completează procesul verbal.

Poțifacediferența.

Dacă te abonezi cu doar 3€ pe lună, noi vom putea să-ți oferim în continuare jurnalism independent, onest, care merge în profunzime, să ne continuăm lupta contra corupției, plagiatelor, dezinformării, poluării, să facem reportaje imersive despre România reală și să scriem despre oamenii care o transformă în bine.

Vrei să ne ajuți? Orice sumă contează.

Prin card sau PayPal:
O singură dată
Lunar
3€
5€
10€
Prin Patreon:

Accesând https://www.patreon.com/pressoneRO

Prin cont bancar:
RO54 BTRL RONC RT02 4298 9602

Fundația PressOne
Banca Transilvania, Sucursala Cluj-Napoca

Redirecționează:
20% din impozitul pe profit al companiei

Din taxele pe profitul companiei tale, poți alege ca până la 20% să meargă către echipamente video și reportaje, nu către stat.

Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare de AICI. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la marketing@pressone.ro.

*Baza legală poate fi consultată AICI.

3.5% din impozitul pe salariu

Poți redirecționa 3.5% din impozitul tău pe venit folosind formularul de mai jos. Dacă nu se încarcă, poți accesa acest link: https://formular230.ro/fundatia-pressone

REVISTA PRESSEI

Un newsletter pentru cititori curioși și inteligenți.

Sunt Curios