Brand New Cherry Flavor: Atrăgător de dezgustător

În condițiile în care cinemaul timpuriu practicat de David Cronenberg și mai tot ce ține de munca lui David Lynch ajunge să fie citat din ce în ce mai des în diferite filme care propagă – după cum foarte bine știm –  o suită de stări care mai de care mai neobișnuite spectatorului de rând, mini-seria asta de 8 episoade pare să-i cinstească cum se cuvine pe cei doi maeștri.

Nu se hrănește însă doar din referințe – aceasta satiră horror are alte idei despre cum să prezinte o serie de teme și evenimente ce derivă din ele, cu care ne-am putea declara, inițial, familiari. De fapt, e foarte posibil să nu se mai fi văzut ceva la fel.  

La începutul anilor ’90, o tânără regizoare din Brazilia, Lisa Nova (Rosa Salazar), ajunge la Hollywood, cu speranța că scurtmetrajul horror regizat de ea va fi transformat într-un lungmetraj. Mai speră ca tot ea îl va regiza și pe-ăsta. Planurile i se dau peste cap îndată ce viitorul libidinos producător al filmului, Lou Burke (Eric Lange), vede din cu totul alt unghi colaborarea lor.

Neputincioasă si dezamăgită de ceea ce ar fi trebuit să fie șansa ei către succes, Lisa apelează la vrăjitorie – mai exact, la serviciile vrăjitoarei Boro (Catherine Keener). Plata pentru servicii constă în pisicuți vomitați constant (da, ați citit bine!), colectați de un harem de zombies, care-și duc viața într-un soi de grădină botanică din vila lui Boro. Pactul ăsta dintre Lisa și Boro nu anunță nimic bun – nici pe de-o parte, nici pe cealaltă.

Revista Pressei

Un newsletter pentru cititori curioși și inteligenți.

Sunt curios

Așa că își mai face apariția un vagin crescut peste noapte sub coaste, vedem și un mic vierme ajuns la o dimensiune uriașă, extras încet dintr-o retină (asta după ce fusese prizat în ceea ce părea să fie, de fapt, cocaină), asistăm la multe dureri de stomac și la apariția protagonistei din scurtmetrajul studențesc cu pricina – cu planuri malefice în agendă și cu un ochi scos. Și multe, multe îndoieli. 

La suprafață, Brand New Cherry Flavor – o adaptare după romanul-cult al lui Tom Grimson, din 1996 – pare să se hrănească din inocența unei tinere cu destul de multă încredere în ea. Dar Lisa numai inocentă nu e. Pe măsură ce evenimentele se desfășoară într-un ritm bizar și neliniștitor, mișcarea MeToo – căci, în cele din urmă, aceasta ar putea fi tema centrală – capătă o formă neobișnuită de răzbunare. (Apropo, a nu se mânca nimic în timpul vizionării!)

Sau, în orice caz, una din care Lisa nu iese din povestea asta ca o victimă clasică. Lasă în urmă un șir lung de consecințe, rezultate din decizii personale care implică niște crime brutale (mai mult sau mai puțin din vina ei), canibalism aproximativ, dar și regrete, vizibile pe ici pe colo. Iar tânăra actriță Rosa Salazar – deja cunoscută pentru interpretări bizare, în pielea unor personaje pe măsură – face o treaba minunată, cu ochii ei mari și expresivi, improvizând vădit comportamente nefirești în situații pe cât se poate de firești.  

Ceea ce e ciudat aici, exceptând – desigur –  pisicuții vomitați, e tocmai studiul personajelor aflate într-o continuă contradicție. De la episod la episod, fiecare personaj reacționează diferit, în raport cu apropiatul său din viață sau din cadru. Și încă intr-un fel nemaivăzut de inconfortabil.

În ciudățenia lui dezgustător de atrăgătoare, Brand New… face front comun cu gusturi care nu pot fi împărtășite de toți. Nu e pentru oricine – creatorii mini-seriei, Nick Antosca și Leonor Zion, au evidențiat clar asta, astfel încât mă simt obligat s-o fac și eu.  

Mini-seria Brand New Cherry Flavor e disponibilă, din 13 august, pe Netflix.

Poțifacediferența.

Dacă te abonezi cu doar 3€ pe lună, noi vom putea să-ți oferim în continuare jurnalism independent, onest, care merge în profunzime, să ne continuăm lupta contra corupției, plagiatelor, dezinformării, poluării, să facem reportaje imersive despre România reală și să scriem despre oamenii care o transformă în bine.

Vrei să ne ajuți? Orice sumă contează.

Prin card sau PayPal:
O singură dată
Lunar
3€
5€
10€
Prin cont bancar:
RO54 BTRL RONC RT02 4298 9602

Fundația PressOne
Banca Transilvania, Sucursala Cluj-Napoca

Redirecționează:
20% din impozitul pe profit al companiei

Din taxele pe profitul companiei tale, poți alege ca până la 20% să meargă către echipamente video și reportaje, nu către stat.

Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare de AICI. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la marketing@pressone.ro.

*Baza legală poate fi consultată AICI.

3.5% din impozitul pe salariu

Din taxele pe salariul tău, poți alege ca 3.5% să meargă către articolele și newsletterele noastre, nu către stat.

Descarcă formularul de AICI.

Trebuie să completezi doar secțiunea I, cu datele tale personale.

Apoi depune-l la ANAF până pe 25 Mai, la organul fiscal de care aparții, fie direct, fie prin scrisoare recomandată.

Poți găsi aici lista adreselor.

REVISTA PRESSEI

Un newsletter pentru cititori curioși și inteligenți.

Sunt Curios
Celemaicititearticole
Loading...
Loading...
Loading...
Loading...