Imagine din filmul "Kingsman: The Golden Circle".
07/10/2017
Tehnologia CGI: de la Forrest Gump la Kingsman 2
Cel de-al doilea film al seriei Kingsman, intitulat The Golden Circle, face parte dintr-un univers centrat în jurul unor poveşti cu spioni. Pe lângă cele două ficţiuni cinematografice, franciza mai conţine benzi desenate, animaţii, jocuri video şi, de puţin timp, un roman.
La un moment dat al acţiunii din The Golden Circle, protagonistului Eggsy (Taron Egerton) – care își continuă rolul din primul episod – i se cere să introducă un dispozitiv de urmărire în vaginul unei femei pe care o seduce din raţiuni strict profesionale.
În campania de promovare a filmului, Taron Egerton a recunoscut că secvenţa respectivă l-a făcut să se simtă inconfortabil, dar și că a fost făcută cu scopul să șocheze.
O asemenea declaraţie face parte dintr-o politică de marketing clasică, axată pe prezentarea evenimentelor senzaţionale petrecute la filmări.
Interpreta personajului căreia i se implantează dispozitivul este modelul britanic Poppy Delevingne. Pentru realizarea scenei a fost angajat soţul ei, James Cook, și mâna lui este cea care execută delicata operațiune.
Faptul că Taron Egerton a putut trece peste o sarcină stânjenitoare este posibil datorită montajului şi a tehnicilor CGI (Computer-Generated Imagery).
În integralitatea ei, secvenţa dispozitivului este surprinsă de camera de filmat în aşa fel încât, pe ecran, totul apare prezentat dintr-un POV (point of view: perspectiva subiectivă a personajului).
De pe faţa actriţei, camera coboară fluid spre corp, apoi către vagin, pe care îl pătrunde.
Vrem să putem relata în profunzime despre viața de zi cu zi a românilor, așa cum e ea. Dacă e important și pentru tine, ajută-ne să o ducem la capăt! Orice sumă contează.
Filmul care a deschis drumuri nebănuite în cinema datorită tehnicii CGI este o dramă din 1994: Forrest Gump. Cu toate că au trecut mai bine de 20 de ani, proiectul regizat de Robert Zemeckis cuprinde scene executate atât de bine, încât par că nici nu au fost realizate cu ajutorul computerelor.
Echipa de ingineri şi programatori a lui Zemeckis a oferit o lecţie despre cum poate fi recreată, alterată sau manipulată, la nivel imagistic, istoria.
De ce mor pacienții cu AVC din România. La niciun spital din țară nu există serviciu de gardă pentru o intervenție care i-ar putea salva
În spitalele din România se fac și de 5 ori mai puține intervenții care pot salva viața unui pacient cu AVC față de recomandările europene. Lipsesc serviciile de gardă, centrele speciale sunt prea puține, iar finanțările insuficiente.
Rușii sunt foarte aproape de spargerea frontului și, în același timp, încă departe. Ce ar însemna un colaps al armatei ucrainene în regiunea Donbas
Cade frontul ucrainean? Sau a căzut deja? Din primăvara acestui an vin cu o frecvență aproape zilnică vești tot mai alarmante legate de situația din ce în ce mai precară a trupelor Kievului de pe linia frontului din Donbas, care înglobează greu încercatele regiuni Donețk și Lugansk din sud-estul Ucrainei. Cele două regiuni au reprezentat, de altfel, pretextul principal al invaziei ordonate de Vladimir Putin în februarie 2022, iar acum reprezintă principalul obiectiv strategic al Kremlinului.
Documentarul pe care îl puteţi urmări la finalul acestui articol arată ce a fost real şi ce s-a construit din bucăţi de arhivă. Eroul jucat de Tom Hanks este introdus, cu ajutorul CGI, în diverse evenimente importante ale istoriei americane din anii ’60-’70, printre care audienţe la preşedinţii John F. Kennedy şi Lyndon Johnson.
Inginerii şi programatorii care au lucrat la film explică, în mod concret, cum l-au putut lipi pe Tom Hanks peste imagini de arhivă. A fost o recreere minuţioasă, migăloasă, chirurgicală.
În poveste, Forrest devine, printre altele, cel mai bun jucător de ping-pong din lume. Cel care îl interpretează pe adversarul său era, la acea dată, campion mondial la acest sport.
Un newsletter pentru cititori curioși și inteligenți.
Sunt curios
Coregrafierea convingătoare a întregii scene sportive – explică programatorii – a fost extrem de greu de realizat. Au trebuit să fie atenţi la felul cum Hanks îşi mişca paleta, pentru a putea introduce pe calculator traiectoria unei mingi care nu existase în realitate.
Ambii concurenţi loveau pur şi simplu în aer, făcându-se că joacă ping-pong. Mediul virtual a permis ca mingea să fie incorporată ulterior în film.
Tehnologia CGI (Computer-generated imagery) a început să fie utilizată mai serios în anii ’80, dar exista încă din 1960. Pe măsură ce calculatoarele şi staţiile grafice 3D au devenit tot mai performante, imaginile generate prin software au contribuit la crearea unor universuri ficționale ce par foarte reale.
Acest lucru este valabil şi în zona jocurilor pe calculator, unde tot felul de simulatoare ne imersează complet pe câmpul de luptă sau în curse automobilistice.
Realitatea virtuală, pusă în practică tot începând din anii 1960 (într-o formă, evident, primitivă față de cea din prezent), pare să fi progresat îndeajuns pentru a deveni fenomen de masă. De pildă, Sony a lansat ochelarii Playstation VR, pas continuat de anumiţi producători care şi-au adaptat jocurile video pentru acest nou dispozitiv.
Genurile cinematografice care folosesc masiv CGI sunt thriller-ele de acţiune, SF-urile şi fantasy-urile (ultimele, de fapt, SF-uri orientate către publicul juvenil).
Avem nevoie de ajutorul tău!
Jurnalismul independent nu se face cu aer, nici cu încurajări, și mai ales nici cu bani de la partide, politicieni sau industriile care creează dependență. Se face, în primul rând, cu bani de la cititori, adică de cei care sunt informați corect, cu mari eforturi, de puținii jurnaliști corecți care au mai rămas în România.
De aceea, este vital pentru noi să fim susținuți de cititorii noștri.
Dacă ne susții cu o sumă mică pe lună, noi vom putea să-ți oferim în continuare jurnalism independent, onest, care merge în profunzime, să ne continuăm lupta contra corupției, plagiatelor, dezinformării, poluării, să facem reportaje imersive despre România reală și să scriem despre oamenii care o transformă în bine. Să dăm zgomotul la o parte și să-ți arătăm ce merită cu adevărat știut din ce se întâmplă în jur.
Ne poți ajuta chiar acum. Orice sumă contează, iar faptul că devii și rămâi abonat PressOne face toată diferența. Poți folosi direct caseta de mai jos sau accesa pagina Susține pentru alte modalități în care ne poți sprijini.
Vrei să ne ajuți? Orice sumă contează.
Share this