REVISTA PRESSEI

Un newsletter pentru cititori curioși și inteligenți.

Sunt Curios

Ajută-ne să existăm. Dacă te abonezi cu doar 3€ pe lună, noi vom putea să-ți oferim în continuare jurnalism independent, onest, care merge în profunzime, să ne continuăm lupta contra corupției, plagiatelor, dezinformării, poluării, să facem reportaje imersive despre România reală și să scriem despre oamenii care o transformă în bine.

Vrei să ne ajuți? Orice sumă contează.

Donează

Pentru sugestii de materiale sau colaborări, scrieți-ne la adresa: contact@pressone.ro.

Pentru parteneriate media, proiecte sau dacă doriți să fiți partenerul nostru și să susțineți PressOne: marketing@pressone.ro.

12/07/2018
Sebastian Coțofană, în studioul ProFM. Foto: Lucian Muntean

Sebastian Coțofană, autorul viralului cu Maluma: "Când ți-a venit o idee, te apuci în secunda aia!"

„Maluma zice că nu știm engleză și spaniolă. TAG unui prieten care știe engleză sau spaniolă, să îi arătăm câți ne strângem, baby!”.

Asta a scris Sebastian Coțofană (30 de ani) alături de videoul postat pe Facebook în 1 iulie, care a devenit viral în doar o săptămână, adunând peste un milion de vizualizări și peste 25.000 de like-uri și share-uri.

Ideea i-a venit de la un filmuleț pe care cântărețul columbian Maluma îl postase pe Instagram după concertul de la București și în care își exprima uimirea că românii știuseră toate versurile pieselor sale, atât în engleză, cât și în spaniolă.

Maluma zice ca nu stim engleza si spaniola ? TAG unui prieten care stie engleza sau spaniola, sa ii aratam cati ne strangem, baby! ? #maluma #spanish #english #romania ??

Publicată de Sebastian Cotofana pe Duminică, 1 Iulie 2018

*

„E cumva nedrept că un clip de două minute m-a făcut cunoscut pentru foarte mulți oameni, fiindcă munca mea în domeniul ăsta a început în urmă cu vreo zece ani”, spune acum Sebastian Coțofană.

Mai exact în 2007, când el s-a mutat din Constanța la București pentru a studia Comunicare și Relații Publice la SNSPA. În același an s-a angajat la un post de radio online și astfel s-a aprins „scânteia pasiunii”.

Mai apoi, în 2013, Sebastian s-a apucat de vlogging și a început să producă, pe canalul său de YouTube, denumit Coțofan, emisiunea Poliția Muzicii, în care face mișto de greșelile din videoclipurile artiștilor români.

Din 2017, Sebastian dă deșteptarea la ProFM de luni până vineri, între orele 7 și 10, și îi testează pe cântăreții invitați în studio cu întrebări din piesele lor.

„El e foarte carismatic, însă a cântat o piesă, poate”

− Te așteptai să se viralizeze videoul?

 Da, dar nu știu dacă la modul ăsta. Nu mă gândeam că o să facă peste un milion de vizualizări. În weekendul trecut am fost la mare pentru un festival și a fost cumva mișto, că mă opreau mulți oameni pentru videoul ăsta.

Pe de altă parte, e nedrept că un clip de două minute m-a făcut cunoscut pentru foarte mulți oameni, fiindcă munca mea în domeniul ăsta a început în urmă cu vreo zece ani, dintre care ultimii șase sunt foarte relevanți.

− Ce reacții ai primit, ce ți-au zis oamenii?

 Cred că d-asta a fost atât de viral videoul ăla, pentru că a stârnit o controversă, pentru că au fost oameni care au luat videoul ăla așa cum mi-aș fi dorit eu: „Ce caterincă”.

Au fost oameni: „Dom’ne, cum adică a spus ăla despre noi că nu știm engleză și spaniolă?!”. Apoi au mai fost cei care au vrut să îmi explice mie ce a vrut să zică, de fapt, Maluma și îmi traduceau exact: „Dom’ne, Maluma a zis că nu vorbim, nu că nu știm”.

Videoul ăla s-a întâmplat pentru că, după ce am fost la concertul lui Maluma, am plecat acasă să mă schimb, fiindcă urma să ieșim în club, unde se ducea Maluma, și am zis: „Ia să mă întind eu puțin”.

Și m-am întins până la 8 jumate dimineața și n-am mai ieșit nicăieri, dar m-am trezit super odihnit și, de obicei, când sunt foarte odihnit, sunt foarte inspirat și foarte productiv.

Zic: „Hai să văd ce mai e pe Instagram”. Am văzut că Andra postase un story în care dansa cu Maluma și zic: „Ia să văd, Maluma ăsta a zis ceva despre noi?”.

Și acolo am văzut, am stat puțin, m-am uitat, am gândit-o, am făcut toate legăturile, zic: „Lăsați-mă să îmi fac o cafea”. Nu a fost o chestie pregătită, să stau să îmi scriu text: am zis pur și simplu.

− Cum ți s-a părut la concert?

Revista Pressei

Un newsletter pentru cititori curioși și inteligenți.

Sunt curios

 El e showman, adică e un produs foarte bine marketat. Este foarte carismatic, însă a cântat o piesă, poate… Restul le-a cântat peste, cel puțin urechea mea așa a auzit.

„Am dat din pinteni și am început să bat pe la uși”

− Ziceai că munca ta a început în urmă cu zece ani. Care a fost tău primul job?

 Primul meu job, în domeniul ăsta  că am avut și joburi de vară, fiind din Constanța a fost la un radio pe net, chiar în primul semestru de facultate, în decembrie 2007.

Am stat la radioul ăla vreo 7-8 luni, și acolo am învățat mai multe și s-a prins și scânteia pasiunii ăsteia.

− Deci e o pasiune, nu doar muncă?

 Da, deși la început am prezentat știri, lucru care după vreo 3-4 ani de zile mă plictisea foarte tare, pentru că nu puteam să îmi exprim personalitatea și creativitatea în niciun fel.

Și am dat cumva din pinteni și am început să bat pe la uși, astfel încât cineva să îmi dea o șansă să mă exprim ca realizator de programe, și până la urmă a ieșit.

− De vlogging când te-ai apucat?

 În 2013. Canalul meu de YouTube are doar 155.000 de abonați.

− Doar?

 Doar, în sensul că există copii de 20 de ani care într-un an au făcut 600.000 de abonați. Niciodată nu a explodat canalul meu de YouTube, dar oricum, e super-urmărit, am cifre bune pe el.

Oamenii care mă urmăresc chiar știu să scrie. Sunt puțini ăia care nu știu să pună o cratimă, chiar mă urmărește lume mișto și asta mă face cel mai mândru.

„Artiștii mari au fost întotdeauna cei mai ok, chiar și când i-am criticat”

− Într-un interviu anterior spuneai că nu te interesează abonații sau numărul de like-uri și că nu trăiești din asta.

 Dacă nu aș mai face vlogging, am jobul de la radio, adică nu sunt dependent, dar sunt pasionat și de ce fac acolo și, în plus, e proiectul meu de suflet.

Nu știu ce se mai poate întâmpla mai încolo cu emisiunea, cum poate evolua. Eu tind spre televiziune, totuși. Poliția Muzicii este deja pe UTV, dar mă gândesc la un altfel de show, de format.

− Ce îți place cel mai mult la ceea ce faci?

 Că nu simt neapărat că muncesc. Lumea ar zice  „Ce, mă, stai de la 7 la 10, trei ore la radio, și dup-aia ce faci?”.

Nu, e foarte multă muncă. Trebuie să pregătești emisiunea asta de la 7 la 10, să cauți subiecte și să fii mereu binedispus, că, până la urmă, în radio despre asta este vorba: să transmiți niște emoții.

− Ce reacții primești de la artiști cu privire la emisiune?

 Artiștii mari au fost întotdeauna cei mai ok, chiar și în momentul în care i-am criticat. Artiștii care au atins succesul sunt deschiși să învețe și să se corecteze.

Am avut, la un moment dat, reacții negative din partea unor artiști care nu sunt și nu au devenit relevanți. Dar, în general, am avut reacții pozitive.

− Dar cum ți-a venit ideea să faci emisiunea „Poliția Muzicii”?

 A venit dintr-odată. Eram la calculator, acasă, mă uitam la un clip și am văzut o greșeală. Și am zis: „Asta trebuie să fac”.

Secretul este ăsta: când ți-a venit o idee, te apuci atunci, în secunda aia! Vrei să inventezi mașina zburătoare? În momentul ăla, dacă ți-a venit ideea, atunci trebuie să o faci.

Poțifacediferența.

Dacă te abonezi cu doar 3€ pe lună, noi vom putea să-ți oferim în continuare jurnalism independent, onest, care merge în profunzime, să ne continuăm lupta contra corupției, plagiatelor, dezinformării, poluării, să facem reportaje imersive despre România reală și să scriem despre oamenii care o transformă în bine.

Vrei să ne ajuți? Orice sumă contează.

Prin card sau PayPal:
O singură dată
Lunar
3€
5€
10€
Prin Patreon:

Accesând https://www.patreon.com/pressoneRO

Prin cont bancar:
RO54 BTRL RONC RT02 4298 9602

Fundația PressOne
Banca Transilvania, Sucursala Cluj-Napoca

Redirecționează:
20% din impozitul pe profit al companiei

Din taxele pe profitul companiei tale, poți alege ca până la 20% să meargă către echipamente video și reportaje, nu către stat.

Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare de AICI. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la marketing@pressone.ro.

*Baza legală poate fi consultată AICI.

3.5% din impozitul pe salariu

Poți redirecționa 3.5% din impozitul tău pe venit folosind formularul de mai jos. Dacă nu se încarcă, poți accesa acest link: https://formular230.ro/fundatia-pressone

REVISTA PRESSEI

Un newsletter pentru cititori curioși și inteligenți.

Sunt Curios