REVISTA PRESSEI

Un newsletter pentru cititori curioși și inteligenți.

Sunt Curios

Ajută-ne să existăm. Dacă te abonezi cu doar 3€ pe lună, noi vom putea să-ți oferim în continuare jurnalism independent, onest, care merge în profunzime, să ne continuăm lupta contra corupției, plagiatelor, dezinformării, poluării, să facem reportaje imersive despre România reală și să scriem despre oamenii care o transformă în bine.

Vrei să ne ajuți? Orice sumă contează.

Donează

Pentru sugestii de materiale sau colaborări, scrieți-ne la adresa: contact@pressone.ro.

Pentru parteneriate media, proiecte sau dacă doriți să fiți partenerul nostru și să susțineți PressOne: marketing@pressone.ro.

Locul în care fiecare haină are o poveste

Mălina Gîndu
Data: 09/04/2022
Foto: Mihai Eremia

Miezul Bucureștiului adăpostește în spatele blocurilor ceaușiste un locșor unde oamenii vin să-și îmbogățească garderoba sau s-o elibereze, recuperând o parte din investiția inițială. Dar mai ales, vin să petreacă o fărâmă de timp departe de cotidianul haotic. 

Pe George Vraca numărul 7, vis-a-vis de Avocatul Poporului, se află acest loc unde fiecare haină are povestea ei și fiecare produs își așteaptă noul posesor. Unde mereu e muzică și cineva își bea cafeaua pe băncuțele galbene din față. Se numea la început Consignația7. Acum, prin prisma comunității pe care a strâns-o în jur, a devenit People of George Vraca.

Foto: Mihai Eremia

De la „business to business” la „emotion to emotion”. Cum a apărut Consignația7

Povestea Consignația7 a început în 2017, când Adelina Serafim a decis s-o ia de la zero, după 11 ani de lucru în telecomunicații, în regim „business to business”. Părăsind mediul de corporație, a decis că vrea să găsească ceva care s-o împlinească cu adevărat. Așa că s-a gândit la ce lucruri îi făceau plăcere în copilărie și cum ar putea să le transforme într-o afacere.

Unul era să caut prin second hand-uri, o nebunie pe care o am de la mama. Și mi-am dat seama că la acel moment nu exista în București niciun magazin real de vintage, unde să știi că toate hainele sunt minim retro, dacă nu chiar vintage. Așa că am început să caut furnizori. La momentul respectiv, în România nu erau deloc.

Foto: Mihai Eremia

Viziunea mea era că voi deschide un butic de haine vintage care îmi va satisface nevoia continuă de a socializa și de a cunoaște oameni, că va rămâne pentru totdeauna magazinul meu în care voi veni să-mi beau cafeaua și să vorbesc cu oameni”, spune Adelina pentru PressOne.

Spațiul de pe George Vraca a apărut exact la momentul potrivit. Până atunci, acolo fusese un magazin cu produse de menaj care exista de nouă ani și nu părea că va dispărea prea curând. Dar…

Foto: Mihai Eremia

Exact în săptămâna în care am decis că vreau să fac asta, l-am întrebat pe Cosmin, care are chiar pe George Vraca o cafenea, dacă acest spațiu este liber. Și mi-a zis: «Uite, chiar astăzi s-a eliberat spațiul». Am plecat în pijama de acasă să vorbesc cu proprietara. Știam că e spațiul meu.

Și mi-am propus să fac consignație. Problema la momentul respectiv era că nu ne lămuriserăm care e legislația în zona asta. Cum se poate face? Și am zis că începem ca un vintage shop și vedem dacă ajungem la asta”, povestește Adelina.

Foto: Mihai Eremia

Mai mult decât un vintage shop. Un loc al oamenilor

Alături de soțul ei, pe partea de administrare, și de Livia Anușca pe marketing și comunicare, Adelina și-a adus ideea la realitate. Încă de la început, locul a avut un succes neașteptat. În primul an, în zilele de joi când în magazin intra stoc nou, se formau cozi la intrare, povestește Adelina. Însă acest succes se datora numai parțial selecției de produse vestimentare. Ce a contat cel mai mult a fost abordarea deschisă și relaxată pe care Adelina și echipa ei au avut-o încă de la început față de business și clienți: 

L-am privit ca pe un loc minunat în care eu pot să vin și să mă simt bine. Și cred că s-a transmis chestia asta. Neprivindu-l ca pe un business, am lăsat oamenii să-și pună amprenta. Dacă veneau clienți care pictau, îi lăsam să-și pună tablouri în magazin. Dacă au venit cu ideea să scriem «cerul» pe tavan, am făcut-o. Am ascultat permanent aceste lucruri pe care ni le spuneau clienții. Am mers odată cu ei.

Revista Pressei

Un newsletter pentru cititori curioși și inteligenți.

Sunt curios
Foto: Mihai Eremia
Foto: Mihai Eremia

Această deschidere a făcut ca în primii ani, vecinii de la blocurile de lângă să vină seara cu sticle de vin și pahare să petreacă timp la magazin și să dea o mână de ajutor la descărcat marfa. În alte seri, Consignația7 făcea sesiune de late night shopping, în care magazinul rămânea deschis până când nu mai venea niciun client. Așa s-a ajuns la expoziții și concerte organizate ad-hoc, iar până la un pop-up sex shop, o idee apărută spontan și care a avut mare succes, n-a mai fost mult.  

Sunt mai multe tipuri de a face business, noi cred că am depășit și stadiul de human to human. Suntem emotion to emotion. Noi simțim ce simt clienții noștri, și de multe ori și ei ne simt pe noi”, spune Adelina pentru PressOne.

Foto: Mihai Eremia

Primul serviciu de „wardrobe decluttering” din București. Cum funcționează?

Încet, încet, locația din George Vraca 7 s-a transformat dintr-un magazin într-un hub în care oamenii vin să stea de plăcere. De aici a venit și trecerea la numele „People of George Vraca”. Partea de business, explică Adelina, a migrat spre a doua locație, „Consignația 7 Display Shop” din Hristo Botev 3, deschisă în 2019. Tot atunci au deschis și serviciul de consignație, primul de acest tip din București. 

Iar acesta funcționează ca o variantă smart, sustenabilă și mai ales, simplă de eliberare a garderobei: oamenii le trimit fotografii cu produsele de care vor să scape și apoi programează o întâlnire în care stabilesc prețul împreună cu echipa consignației. Totul se încheie în baza unui contract iar veniturile sunt fiscalizate. Produsele sunt expuse într-una din cele două locații sau pe site, iar pentru cele care se vând, 70% din valoare ajunge înapoi la posesor. 

Foto: Mihai Eremia

În acest mod, în magazinele Consignația7 ajung de la haine basic, la prețuri mult mai mici decât în magazinele fast fashion, la piese de colecție greu de găsit în altă parte. Frunzărind printre umerașele din magazinul de pe George Vraca, poți găsi de la o pereche de blugi confortabilă de purtat zi cu zi până la o rochie de prințesă Disney. 

Tot acolo se găsește și „raftul lui Florian”: călimări, carnete de elev din secolul trecut, tabachere, cutii de cafea și chiar săpunuri „Lux” care stârnesc nostalgia sau fascinația(în funcție de vârstă) pentru „cum era odată”. Toate acestea au fost aduse în magazin de Florian Ciobanu, cunoscut drept cel mai mare colecționar de reclame vechi românești, și surprinzător sau nu, au mare succes la clienți.

Foto: Mihai Eremia
Foto: Mihai Eremia

Unde e loc de comunitate, e loc de bine

Din 2019 până în prezent, Consignația7 a propus pentru vânzare peste 20 de mii de produse de la 3500 de depunători unici prin intermediul celor două magazine, iar rata lor de succes a fost de aproximativ 60%. 

Adică din zece produse pe care cineva nu le mai vrea, șase nu au ajuns la gunoi, ci la alte persoane care se bucură de ele”, spune Adelina pentru PressOne.

Foto: Mihai Eremia

O dată sau de două ori pe an, Consignația7 adună toate produsele nevândute și face lichidare de stoc la prețuri derizorii. Toți banii care se adună astfel ajung, de când s-a deschis magazinul, la o familie vulnerabilă: „Când i-am găsit noi dormeau la ghenă, tatăl cu copilul. În jumătate de an i-am mutat într-o garsonieră în care stau și acum și de cinci ani îi ajutăm să evolueze”, povestește Adelina.

De altfel, nu e ceva neobișnuit să intri în magazin și să vezi un client cum achită un produs fără să-l ia, ca peste zece minute să vină un om al străzii să-l revendice. Faptele bune încurajează alte fapte bune, iar People of George Vraca e genul de loc care scoate umanitatea din cei care îi calcă pragul. 

Foto: Mihai Eremia

Toate întâmplările de genul acesta au ajuns la oameni și i-au făcut să-și dorească să vină aici pentru că au simțit că nu e doar business. Cred că emoția și sinceritatea au adunat atâția oameni în jurul nostru. După cinci ani, privind în urmă, mi-am dat seama că n-a fost niciodată vorba despre haine, sau despre business”, ne mărturisește Adelina.

People of George Vraca e un loc în care „fiecare produs își are clientul” și în care „hainele le alegi cu sufletul”, ca să enumăr doar două dintre zicalele pe care le-am auzit acolo. Unul în care vei găsi mereu o față prietenoasă și muzică bună, în care poți veni cu o cafea și să stai atât cât simți că ai nevoie. Unul în care, măcar pentru puțin, poți uita de problemele din mintea ta ca să porți o conversație cu cine se întâmplă să fie prin preajmă. Cel mai important, People of George Vraca e un loc în care există spirit de comunitate, ceva de care avem atât de mare nevoie și care devine tot mai rar.

Poțifacediferența.

Dacă te abonezi cu doar 3€ pe lună, noi vom putea să-ți oferim în continuare jurnalism independent, onest, care merge în profunzime, să ne continuăm lupta contra corupției, plagiatelor, dezinformării, poluării, să facem reportaje imersive despre România reală și să scriem despre oamenii care o transformă în bine.

Vrei să ne ajuți? Orice sumă contează.

Prin card sau PayPal:
O singură dată
Lunar
3€
5€
10€
Prin Patreon:

Accesând https://www.patreon.com/pressoneRO

Prin cont bancar:
RO54 BTRL RONC RT02 4298 9602

Fundația PressOne
Banca Transilvania, Sucursala Cluj-Napoca

Redirecționează:
20% din impozitul pe profit al companiei

Din taxele pe profitul companiei tale, poți alege ca până la 20% să meargă către echipamente video și reportaje, nu către stat.

Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare de AICI. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la marketing@pressone.ro.

*Baza legală poate fi consultată AICI.

3.5% din impozitul pe salariu

Poți redirecționa 3.5% din impozitul tău pe venit folosind formularul de mai jos. Dacă nu se încarcă, poți accesa acest link: https://formular230.ro/fundatia-pressone