Cea mai faimoasă plajă din insula Zakynthos. Sursa foto: YouTube
27/06/2017
Experimentul "Caut vacanță în Grecia"
Am făcut un experiment: am vrut să aflu ce mesaje promoționale voi primi dacă încep să caut oferte de vacanță sau de transport.
Nu mi-am deschis cont pe niciun site de travel. Nu am furnizat nicio informație personală. Cu toate astea, micile fișiere cookies (despre care am scris pe larg aici) au făcut imediat legătura cu adresa mea de email și cu contul meu de Facebook.
Altfel spus: pe internet nu ai cum să fii un anonim care caută o vacanță. Din momentul în care te arăți interesat de ceva, ești un client cu identitate cunoscută și devii imediat destinatarul unor reclame ce par croite doar pentru tine.
E ca și cum ai umbla prin mulțime cu o țintă desenată pe spinare: Da, recunosc, eu sunt cel care vrea o vacanță în Grecia!
Experimentul a început în 13 iunie, pe Google. După ce am tastat „vacanță Grecia”, am căutat în lista afișată site-uri care să propună transport sau cazare.
Am intrat să văd ofertele de pe europatravel.ro, dar nu mi s-a părut că mi se potrivesc. Apoi am găsit site-ul tui-travelcenter.ro, însă nici aici n-am găsit ceva care să îmi „facă cu ochiul”.
În sfârșit, pe booking.com am selectat niște date pentru presupusul concediu, 23-30 august, după care am vizualizat tot felul de proprietăți. Am mai căutat zboruri cu avionul, pe vola.ro.
În tot acest demers, nu am introdus nicio parolă. Nu aveam cont activ pe niciunul dintre aceste site-uri și nu mi-am înregistrat nicăieri adresa de e-mail.
Vrem să putem relata în profunzime despre viața de zi cu zi a românilor, așa cum e ea. Dacă e important și pentru tine, ajută-ne să o ducem la capăt! Orice sumă contează.
După câteva zeci de minute, am abandonat căutarea și am închis browser-ul. Eram, totuși, la serviciu. Nu a trecut mult și pe wall-ul de Facebook au început să-mi apară oferte sponsorizate pentru insula Zakynthos din Grecia.
Însă nu doar site-urile pe care le consultasem mă „urmăreau”, ci și unele pe care nu intrasem până în acel moment.
Redau urmările mini-experimentului:
Apă și talpă. Să alergi toată Via Transilvanica. Și să rămâi în viață.
Aceasta este povestea unui documentar de lung metraj care tocmai a intrat în cinematografe. Filmul e un must see, nu doar de către pasionații de alergare sau fanii Via Transilvanica. Este pur și simplu un film onest, dinamic, care conține fascinante felii de viață. E genul de film care pare prea scurt. Când se termină simți că ai fi vrut să mai vezi.
Reportaj: Minerii care sting lumina. De ce s-au bătut oamenii din Valea Jiului pe slujbele din subteran
325 de posturi au fost aruncate pe piață la începutul lunii septembrie 2024 și candidații s-au înghesuit să-și depună dosarele. Paradoxul închiderii minelor din Valea Jiului e că e nevoie de oameni în subteran.
1. Căutarea unor variante de cazare pe booking.com, în 13 iunie:
2. Spam de la Booking.com pe Facebook, 13 iunie:
Un newsletter pentru cititori curioși și inteligenți.
Sunt curios
3. Spam Vola pe Facebook, 14 iunie:
4. Spam TUI TravelCenter, 15 iunie:
5. Spam Airbnb, 14 și 19 iunie:
6. Spam Vola și Booking, 20 iunie:
Pe 18 iunie, am primit pe adresa privată de e-mail un mesaj promoțional de la Booking.com în care eram întrebată colocvial: Bianca, is it time for your next trip?
Nu știu alții cum sunt, dar, pe mine, presiunea comercianților are rolul de-a mă îndepărta, și nu de-a mă convinge.
Interconexiunile dintre giganții internetului, motoarele de căutare și rețelele de socializare le permit acestora să afle aproape instantaneu nu doar care ne sunt obiceiurile de consum, ci și planurile.
Iar în lumea meta-datelor, aceste informații, care nouă ni se par marginale sau neimportante, costă mici averi.
Avem nevoie de ajutorul tău!
Jurnalismul independent nu se face cu aer, nici cu încurajări, și mai ales nici cu bani de la partide, politicieni sau industriile care creează dependență. Se face, în primul rând, cu bani de la cititori, adică de cei care sunt informați corect, cu mari eforturi, de puținii jurnaliști corecți care au mai rămas în România.
De aceea, este vital pentru noi să fim susținuți de cititorii noștri.
Dacă ne susții cu o sumă mică pe lună, noi vom putea să-ți oferim în continuare jurnalism independent, onest, care merge în profunzime, să ne continuăm lupta contra corupției, plagiatelor, dezinformării, poluării, să facem reportaje imersive despre România reală și să scriem despre oamenii care o transformă în bine. Să dăm zgomotul la o parte și să-ți arătăm ce merită cu adevărat știut din ce se întâmplă în jur.
Ne poți ajuta chiar acum. Orice sumă contează, iar faptul că devii și rămâi abonat PressOne face toată diferența. Poți folosi direct caseta de mai jos sau accesa pagina Susține pentru alte modalități în care ne poți sprijini.
Vrei să ne ajuți? Orice sumă contează.
Share this