Dacia Spring este primul model electric fabricat sub brandul românesc. Dar nu în România. Nu încă, cel puțin.
Dacia Spring este primul model electric fabricat sub brandul românesc. Dar nu în România. Nu încă, cel puțin.
15/10/2020
Eveniment: Dacia Spring va avea cel mai accesibil preț pentru o mașină electrică din Europa
Cine ar fi crezut în urmă cu doar câțiva ani că vom avea o mașină electrică sub brandul Dacia? În plus, una capabilă să frâneze automat (între 7 și 125 km/h), cu oprire completă la nevoie?
Iată că grupul Renault aduce în Europa o mașină fabricată inițial în China și destinată în primul rând flotelor de car sharing, nu persoanelor individuale - deși acestea din urmă o vor putea cumpăra din vara anului viitor.
Dacia Spring Electric este o mașină de oraș, cu 4 locuri și portbagaj de 300 de litri, fără pretenții dinamice. Deși are un cuplu de 125 Nm disponibil instantaneu, motorul de doar 33 kW/44 CP ar trebui să se comporte dinamic similar, cel puțin până la 100 km/h, unuia de 90CP pe benzină, gândită pentru utilizare urbană și periurbană.
Viteza maximă este de doar 125 km/h, iar autonomia este de 225 km în regim mixt (și 295 dacă e folosită doar în oraș) încă un semn că nu este destinată autostrăzii sau drumurilor lungi.
În schimb, este perfect gândită pentru taxiuri, car sharing și chiar livrări (va exista și o variantă cargo) în mediul urban și în suburbii. Se încarcă într-o oră până la 80% de la o priză de curent DC 30 kW, deci în utilizarea ei normală nu va sta prea mult degeaba.
Mulți ne citesc, puțini ne susțin. Crezi că e nevoie de presă independentă? Dacă da, cu doar 5 euro pe lună poți face diferența chiar acum!
Mai precis, dacă o încarci complet și parcurgi cei circa 31 de kilometri cât parcurg în medie mașinile din această clasă în Europa, o vei încărca doar o dată pe săptămână.
Interiorul este simplu, așa cum ne-a obișnuit Dacia, aș putea spune chiar la nivelul fostei generații (despre generația nouă, abia lansată, voi reveni într-un interviu chiar zilele acestea).
Cine-i formează pe formatori? Ministerul Sănătății lasă pregătirea practicienilor de medicină alternativă pe seama unor medici care practică „regresia în vieți anterioare”
Ministerul Sănătății pregătește o nouă lege pentru reglementarea medicinei alternative. La elaborarea ei a contribuit și o specialistă din sistemul public care practică „regresia în vieți anterioare”.
Monarhia salvează energia. Doar 13% din liniile de înaltă tensiune din România sunt „noi”. Restul sunt proiectate de ingineri din perioada interbelică
România anului 2024 încă mai depinde într-o proporție de aproape 90% de această rețea energetică gândită și proiectată în urmă cu aproape 80 de ani.
Dar este gândit pentru utilizarea zilnică a mai multor persoane - în special prin serviciul ZITY și de către flotele de firmă. Și are de toate, de la 6 airbaguri, ABS, ESP și aprindere automată a farurilor LED, până la scaune îmbrăcate în material sintetic care imită pielea.
Pentru că e destinată în primul rând flotelor de car sharing, Dacia Spring Electric are o versiune pre-echipată care permite instalarea unui sistem de geolocalizare și deschiderea ușilor cu ajutorul unui smartphone.
Un newsletter pentru cititori curioși și inteligenți.
Sunt curios
Așa începe povestea electrică a mărcii Dacia - cu o mașină care are doar designul și numele brandului. Dar așa a început și Loganul, la urma urmei. Vor urma modele electrice mai mari și în gama Dacia, iar unele dintre ele ar putea fi produse și la noi, poate în a doua parte a deceniului.
Esența acestui model stă în preț. Se vehiculează valori de 16-18.000 de euro, înainte de aplicarea unor bonusuri. Rămâne de văzut dacă Dacia Spring Electric va ajunge să coste, în mod real, sub 10.000 de euro. Cert este că, pentru cei care vor să investească în flote de mașini electrice, prețul va fi deja unul extrem de atractiv.
Nu putem lua această mașină, însă, drept un semnal cu privire la următoarele modele electrice Dacia, care vor sta pe altă platformă, cu alt public în minte.
Totuși, așa cum a fost cazul și cu Loganul, se pornește de la o idee - să facem mașina electrică extrem de accesibilă - și se ajunge apoi la reacția pieței, care decide dacă va cumpăra cu milioanele un model mic și urban sau se va orienta către modele mai puternice, precum celelalte lansate atât de către Renault, cu Megane eVision, de alte mărci sau chiar de Dacia peste câțiva ani.
Este un punct de plecare. Dacia își va dezvolta gama electrică strict în funcție de ce îi va indica piața, așa cum a făcut-o și cu Loganul, transformat apoi într-o gamă completă de mașini cu răspândire globală.
Urmează zece ani în care mașinile Dacia vor fi greu de recunoscut de către cei care au rămas în urmă cu noutățile mărcii românești. Iar o mare parte din design și din ingineria din spatele acestora se dezvoltă chiar aici, în România. Despre acest subiect, cum promiteam, voi reveni în zilele următoare.
Avem nevoie de ajutorul tău!
Mulți ne citesc, puțini ne susțin. Asta e realitatea. Dar jurnalismul independent și de serviciu public nu se face cu aer, nici cu încurajări, și mai ales nici cu bani de la partide, politicieni sau industriile care creează dependență. Se face, în primul rând, cu bani de la cititori, adică de cei care sunt informați corect, cu mari eforturi, de puținii jurnaliști corecți care au mai rămas în România.
De aceea, este vital pentru noi să fim susținuți de cititorii noștri.
Dacă ne susții cu o sumă mică pe lună, noi vom putea să-ți oferim în continuare jurnalism independent, onest, care merge în profunzime, să ne continuăm lupta contra corupției, plagiatelor, dezinformării, poluării, să facem reportaje imersive despre România reală și să scriem despre oamenii care o transformă în bine. Să dăm zgomotul la o parte și să-ți arătăm ce merită cu adevărat știut din ce se întâmplă în jur.
Ne poți ajuta chiar acum. Orice sumă contează, dar faptul că devii și rămâi abonat PressOne face toată diferența. Poți folosi direct caseta de mai jos sau accesa pagina Susține pentru alte modalități în care ne poți sprijini.
Vrei să ne ajuți? Orice sumă contează.
Share this