REVISTA PRESSEI

Un newsletter pentru cititori curioși și inteligenți.

Sunt Curios

Ajută-ne să existăm. Dacă te abonezi cu doar 3€ pe lună, noi vom putea să-ți oferim în continuare jurnalism independent, onest, care merge în profunzime, să ne continuăm lupta contra corupției, plagiatelor, dezinformării, poluării, să facem reportaje imersive despre România reală și să scriem despre oamenii care o transformă în bine.

Vrei să ne ajuți? Orice sumă contează.

Donează

Pentru sugestii de materiale sau colaborări, scrieți-ne la adresa: contact@pressone.ro.

Pentru parteneriate media, proiecte sau dacă doriți să fiți partenerul nostru și să susțineți PressOne: marketing@pressone.ro.

Primiți cu Capra?

În ultimele săptămâni am tot vorbit aici, pe PressOne, despre invidie. Și ne-am lămurit că nu e de glumă: ranchiuna și pizma consumă energie, parazitează relații, și, ce-i mai rău, alungă bucuria din sufletul omului.

Deci, gata cu vorbele! A venit momentul să acționăm.

Marți, 6 noiembrie, împreună cu Trevor și cu Mihnea, am făcut un tur pe la cinci redacții din București, cărora am ales să le mulțumim dăruindu-le câte o Capră.

Caprele noastre sunt statui înalte cât omul − seamănă cu Mama din „Capra cu trei iezi” −, confecționate din fibră de sticlă și cu armătură metalică pe dinăuntru.

Pe soclu au câte un text adaptat pentru cele cinci instituții pe care le-am ales în cadrul acestei campanii, intitulată „Trăiască capra vecinului!”.

Pentru a le răspunde din start celor care se plâng de cacofonie, ea e intenționată: haideți să nu mai căutăm nod în papură, să nu mai vedem doar micile greșeli care ne enervează, ci și − sau poate mai ales − marile realizări ale celor din jurul nostru, cu precădere ale celor la care ne raportăm zi de zi.

Fiecare Capră a fost acoperită cu o pânză pe care scrie “Lasă invidia deoparte”.

În anul Centenarului, în loc de fasole cu cârnați și tăiat de panglici, am găsit cu cale să sărbătorim altfel: premiindu-ne rivalii, celebrând concurența, oamenii pe care îi urmărim și de la care avem ce învăța.

Cu ajutorul minunatei noastre echipe tehnico-tactice (mulțumim, Trevor, Cosmin, Cristi și Marius), am creat și un site pe această idee, sperând să genereze o emulație și să rodească ceva bun.

Ideea centrală a campaniei este să vă provocăm să vă gândiți cine dintre cei pe care îi invidiați v-a ajutat să fiți mai buni sau mai competitivi. În general, să ne apreciem mai mult unii pe alții, în loc să ne ocupăm sufletele cu biata capră din ograda vecinului.

Vorba lui Mihnea: Am ajuns să ne recunoaștem public valorile doar dacă au murit sau dacă au emigrat.

De prea multe ori îi ignorăm pe cei vii de lângă noi, cei care ne inspiră și ne ajută să creștem.

Să încercăm, deci, să fim ceva mai mulțumitori față de celălalt − vecinul, concurentul sau chiar rivalul nostru.

Și, pentru că facem presă, am început, așadar, cu breasla noastră, în speranța că vom crea o undă de șoc care să se propage cât mai departe.

Revista Pressei

Un newsletter pentru cititori curioși și inteligenți.

Sunt curios
Mihnea Măruță, redactor-șef PressOne (în stânga), și Teo Tiță, redactor-șef al știrilor de la Europa FM.

Am pornit turul de forță al dezvelirii celor cinci Capre-Statui dis-de-dimineață, la Europa FM.

Capra lor e una elegantă și ține în echilibru două microfoane de radio. Povestea a ieșit cam așa.

O parte din redacția HotNews, în fața sediului lor de pe Calea Victoriei.

După aerul corporatist din Pipera, am ajuns în centrul Capitalei și am dat de o redacție pe cât de serioasă, pe atât de primitoare la Hotnews.

Capra lor e pe role, în viteză, și în spate poartă un stilou-rachetă. E o apariție după care oamenii întorc capetele pe trotuar.

Toți jurnaliștii de la Recorder (care nu erau pe teren) au venit la “dezvelirea” Caprei.

Nu departe se află sediul Recorder. Autointitulați tineri în viață și bătrâni în meserie”, colegii noștri de aici încearcă să facă un jurnalism onest și pasionat, pus în serviciul public.

Ar trebui să-i invidiem pentru asta, măcar puțin, fiindcă la fel încercăm și noi. Ca să-i stimulăm, le-am dăruit o Capră-Cameraman.

Le dorim să o stăpânească sănătoși și să o hrănească încontinuu cu subiecte mișto.

Băieții de la Times New Roman și cușmele lor.

După prânz ne-am dus mai departe la colindat, în fieful re-inventatorilor de umor pur dacic: Times New Roman.

Cum afară era răcorică, băieții au apărut cu faimoasele lor cușme și au tras un live pe Facebook tremurat de emoție.

Deși sloganul lor e „Doamne, ocolește-i pe români”, noi nu i-am ocolit, ba chiar le-am dăruit o Capră zâmbitoare, pozitivă, care stă flexată, picior peste picior, pe un scaun înalt.

Trei dintre reporterii echipei “România, te iubesc” au primit Capra: Rareș Năstase (al doilea din stânga), Cosmin Savu (al doilea din dreapta) și Alex Dima.

A cincea dezvelire s-a petrecut la sediul Pro TV, unde ne-a întâmpinat echipa emisiunii „România, te iubesc” , pe care o iubim și noi sincer, fără brumă de invidie, fiindcă reportajele lor au curaj și substanță.

Capra lor întruchipează o Statuie a libertății, în brațe cu un tv pe al cărui ecran scrie: „Gândește liber”. A fost o întâlnire sinceră și extrem de tonică.

Caprele-Cadou vor sta o vreme în fața celor cinci redacții, apoi se vor muta mai spre loc de verdeață în Parcul Herăstrău, pentru a fi admirate de trecători. Liber la selfies.

Și, cine știe, poate vor pleca și într-un turneu prin țară, să-i inspire și pe alții să se iubească, în loc să se „invidiască”. Na’, așa s-a potrivit rima de încheiere…

Poțifacediferența.

Dacă te abonezi cu doar 3€ pe lună, noi vom putea să-ți oferim în continuare jurnalism independent, onest, care merge în profunzime, să ne continuăm lupta contra corupției, plagiatelor, dezinformării, poluării, să facem reportaje imersive despre România reală și să scriem despre oamenii care o transformă în bine.

Vrei să ne ajuți? Orice sumă contează.

Prin card sau PayPal:
O singură dată
Lunar
3€
5€
10€
Prin Patreon:

Accesând https://www.patreon.com/pressoneRO

Prin cont bancar:
RO54 BTRL RONC RT02 4298 9602

Fundația PressOne
Banca Transilvania, Sucursala Cluj-Napoca

Redirecționează:
20% din impozitul pe profit al companiei

Din taxele pe profitul companiei tale, poți alege ca până la 20% să meargă către echipamente video și reportaje, nu către stat.

Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare de AICI. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la marketing@pressone.ro.

*Baza legală poate fi consultată AICI.

3.5% din impozitul pe salariu

Poți redirecționa 3.5% din impozitul tău pe venit folosind formularul de mai jos. Dacă nu se încarcă, poți accesa acest link: https://formular230.ro/fundatia-pressone

REVISTA PRESSEI

Un newsletter pentru cititori curioși și inteligenți.

Sunt Curios