Un newsletter pentru cititori curioși și inteligenți.
Sunt CuriosAjută-ne să existăm. Dacă te abonezi cu doar 3€ pe lună, noi vom putea să-ți oferim în continuare jurnalism independent, onest, care merge în profunzime, să ne continuăm lupta contra corupției, plagiatelor, dezinformării, poluării, să facem reportaje imersive despre România reală și să scriem despre oamenii care o transformă în bine.
Vrei să ne ajuți? Orice sumă contează.
DoneazăPentru sugestii de materiale sau colaborări, scrieți-ne la adresa: contact@pressone.ro.
Pentru parteneriate media, proiecte sau dacă doriți să fiți partenerul nostru și să susțineți PressOne: marketing@pressone.ro.
Viorica Dăncilă se află într-un moment critic. Are nevoie să dea mesaje rapide, energice și mobilizatoare, altfel va fi aruncată la coș de către partid. (Nu oficial – candidatura ei nu mai poate fi retrasă și nici pentru un congres extraordinar nu e timp în aceste săptămâni).
Atenție la Olguța Vasilescu și Gabriela Firea, principalele pretendente la funcția de președinte al partidului. Poate că și Liviu Pleșoianu sau Șerban Nicolae vor comunica intens în orele ce vin.
Toți acești oameni – și poate și alții – se îmbulzesc la pupitrul mental al partidului pentru congresul din ianuarie, congres care în aceste momente devine o certitudine. Fiecare din ei încearcă să semnaleze bazei partidului acum – și nu peste câteva săptămâni – că este un lider puternic și relevant, un potențial viitor președinte al PSD.
Momentul de debusolare din PSD îl avantajează de minune pe Mircea Diaconu. Poate paradoxal, nu cred că problema este la votanții Vioricăi Dăncilă – nu mulți dintre ei ar face trecerea spre fostul actor. De vreme ce până acum aveau de gând să voteze Dăncilă în contextul mai multor oferte care li se adresau direct sau indirect (Diaconu, Cumpănașu etc), ei vor rămâne disciplinați și în continuare.
Un newsletter pentru cititori curioși și inteligenți.
Sunt curiosRezultatul moțiunii chiar le va mări gradul de mobilizare (“Of, maică, biata de ea, a pierdut poziția de prim-ministru, ce răi au fost cu ea!“). O creștere a gradului de mobilizare nu înseamnă însă că numărul votanților se mărește, ci că probabilitatea ca ei să vină la vot este mai mare.
În sens contrar votanților se vor orienta organizațiile. Urmează ore și zile în care baronii județeni vor sta la taclale îndelung, probabil orientându-se spre susținerea lui Diaconu. Alții vor abandona prezidențialele cu totul. Pe linie vești bune pentru Diaconu.
Pentru candidații opoziției, momentul este dificil. În plan psihologic, au luat votanților mingea de pe punctul de 11 metri și au șutat penalty-ul în locul lor.
Adoptarea moțiunii a deschis o supapă, acțiune în urma căreia pot suferi toți, de la Iohannis la Paleologu. În special campania lui Dan Barna va trebui să creeze emoție – aspect la care era oricum deficitară și până acum.
Ce se va întâmpla în campania electorală propriu-zisă poate însă schimba totul. Divinitatea îți dă, dar nu îți bagă în traistă. Într-o notă diferită, se poate observa că Ludovic Orban și Victor Ponta sunt marii câștigători ai momentului.
Orban are accesul la putere în circumstanțe nu neapărat ideale (orice majoritate ar construi PNL acum în jurul său ar fi mai slabă decât cea pe care ar fi generat-o în urma alegerilor parlamentare de peste un an, dacă aveau loc la termen).
Ponta a reușit să învingă PSD și poate specula momentul pentru a schimba polaritățile scenei politice pe termen lung. Acești doi politicieni devin actorii principali ai anului 2020.
Dacă te abonezi cu doar 3€ pe lună, noi vom putea să-ți oferim în continuare jurnalism independent, onest, care merge în profunzime, să ne continuăm lupta contra corupției, plagiatelor, dezinformării, poluării, să facem reportaje imersive despre România reală și să scriem despre oamenii care o transformă în bine.
Vrei să ne ajuți? Orice sumă contează.
Accesând https://www.patreon.com/pressoneRO
Fundația PressOne
Banca Transilvania, Sucursala Cluj-Napoca
Din taxele pe profitul companiei tale, poți alege ca până la 20% să meargă către echipamente video și reportaje, nu către stat.
Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare de AICI. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la marketing@pressone.ro.
*Baza legală poate fi consultată AICI.
Poți redirecționa 3.5% din impozitul tău pe venit folosind formularul de mai jos. Dacă nu se încarcă, poți accesa acest link: https://formular230.ro/fundatia-pressone
Un newsletter pentru cititori curioși și inteligenți.
Sunt Curios