Foto: Dreamstime.com

Google Duplex, asistentul virtual care dă telefoane în numele omului

„Silicon Valley nu mai are nici o busolă etică și nu a învățat nimic”, scria pe Twitter, săptămâna trecută, profesoara Zeynep Tufekci de la universitatea North Carolina, specializată pe analiza impactului social al tehnologiei.

Se referea la conferința de lansare a asistentului robotic Google Duplex, căruia i-a fost împrumutată o voce umană și care poate purta conversații telefonice complicate, folosind chiar și interjecții sau onomatopee de tipul „Mm-mhm” sau „Aamm”.

În conferință, CEO-ul de la Google, Sundar Pichai, a demonstrat cum noul asistent virtual, dotat cu inteligență artificială (AI), poate să facă o rezervare într-un restaurant sau o programare la coafor.

Conversațiile înregistrate au fost reale, iar oamenii care răspundeau la telefon nu știau că vorbesc, de fapt, cu roboți.

În asta constă, de fapt, și una dintre primele critici aduse Google Duplex: că, odată introdusă pe scară largă posibilitatea ca un robot dotat cu AI să-ți organizeze timpul și întâlnirile, cei apelați ar trebui să fie anunțați că nu vorbesc cu o persoană.

În timp ce roboții își continuă marșul neobosit spre a face tot felul de lucruri mai bine decât oamenii, e timpul să ne punem această întrebare: ar trebui un bot să sune ca un om?

Fragment dintr-o emisiune a NPR,
postul național de radio al Americii

Scopul declarat al asistentului virtual este de a rezolva probleme prin telefon în numele „șefului” său, omul.

Într-o postare pe blogul oficial al companiei, Google spune că Duplex este capabil să realizeze conversații sofisticate și că îndeplinește majoritatea sarcinilor în mod autonom, fără implicare umană.

Creatorii săi mai afirmă că Duplex poate discuta natural doar după ce a fost instruit temeinic pe un anumit subiect. (De altfel, a trecut faimosul test Turing.)

Ceea ce Duplex nu poate face (încă) este să poarte dialoguri „generale”, din categoria politețurilor sau „ca să mai treacă timpul”.

Asta nu i-a împiedicat pe internauți să se amuze imaginându-și conversații pe subiecte personale împreună cu robotul umanoid.

Vicepreședintele departamentului de inginerie al Google, Yossi Matias, a declarat pentru CNET că softul instalat pe Duplex îl va informa, cel mai probabil, pe omul apelat că vorbește cu un asistent virtual, deși acest lucru nu s-a întâmplat în conversațiile prezentate până acum.

Lansarea oficială a Google Duplex este programată în această vară.

Micile tale donații ne ajută să existăm. Dacă cititorii PressOne ar dona doar 5€ pe an, noi am putea aduce în fața ta de cinci ori mai multe soluții la problemele României.
Vrei să ne ajuți?
Prin card sau PayPal:
O singură dată
Lunar
5€
10€
25€
50€
Prin cont bancar:
RO54 BTRL RONC RT02 4298 9602

Fundația PressOne
Banca Transilvania, Sucursala Cluj-Napoca

Redirecționează:
20% din impozitul pe profit al companiei

Din taxele pe profitul companiei tale, poți alege ca până la 20% să meargă către echipamente video și reportaje, nu către stat.

Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare de AICI. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la marketing@pressone.ro.

*Baza legală poate fi consultată AICI.

2% din impozitul pe salariu

Din taxele pe salariul tău, poți alege ca 2% să meargă către articolele noastre și newsletterul Revista Pressei, nu către stat.

Descarcă formularul de AICI.

Depune-l la ANAF până pe 15 martie sau trimite-l până pe 1 martie la adresa: Bld. Eroilor, nr.1, ap.11, Cluj-Napoca, jud. Cluj. Și îl depunem noi.

REVISTA PRESSEI

Un newsletter pentru cititori curioși și inteligenți.

Sunt Curios
Celemaicititearticole
Loading interface...
Loading interface...
Loading interface...
Loading interface...