Foto: Spotmedia.ro
București
09/07/2024
Experiment Spotmedia: Cât de cald e în mijloacele de transport în comun fără aer condiționat din București
Vin zile grele pentru mii de bucureșteni care circulă cu autobuzul, troleibuzul sau tramvaiului prin oraș. Pe unele trasee au rămas mai mult mijloace de transport în comun fără aer condiționat. Iar cu ele, călătoria este un chin.
Societatea de Transport București (STB) scoate pe trasee 1.323 de mijloace de transport în comun: 911 autobuze, 236 de tramvaie și 176 de troleibuze, potrivit informațiilor comunicate la solicitarea spotmedia.ro.
Iată câte dintre ele nu au aer condiționat:
- Autobuze. 911 pe trasee, din care 192 (adică 22%) nu au aer condiționat. Sunt cele vechi, Mercedes Euro 3.
- Tramvaie. Din 236 de tramvaie, 143 (adică 61%) nu au aer condiționat. Este vorba despre cele vechi: V3AM-2S, V3AM-PPCCA, V2AT și T4R
- Troleibuze. Din 176 de troleibuze, 26 (adică 15%) nu au aer condiționat. Sunt cele vechi, model Ikarus
(...)
STB susține că autobuzele, troleibuzele și tramvaiele sale nu sunt dotate cu termometre în spațiile pentru călători. Și că nimeni nu măsoară temperatura interioară.
Așa că am făcut un test.
În după-amiaza zilei de luni, 8 iulie, am măsurat temperatura în troleibuze de pe Traseele 97 (din lotul nou, produs de Solaris, cu aer condiționat) și 86 (Ikarus, fără aer condiționat).
Vrem să putem relata în profunzime despre viața de zi cu zi a românilor, așa cum e ea. Dacă e important și pentru tine, ajută-ne să o ducem la capăt! Orice sumă contează.
Am configurat un traseu scurt de doar câțiva kilometri, între stațiile Dridu (capătul de linie al Traseului 86 din cartierul Pajura) și stațiile Carpați-Clăbucet (din zona 1 Mai).
Am folosit un termometru de cameră. Probabil că există instrumente mult mai potrivite pentru astfel de măsurători ale temperaturii în vehicule. Dar cred că și cel utilizat de mine ilustrează situația.
Citeşte informaţiile integral în articolul publicat de spotmedia.ro
Trump după o lună la Câmpulung. De ce nu aș mai vota USR: cu Lasconi și Năsui, partidul pune cruce proiectului „vrem o țară ca afară”
În ultimii 5 ani, vocile progresiste au dispărut aproape complet din Uniunea Salvați România. Cu Elena Lasconi și Claudiu Năsui la cârmă, USR devine tot mai populist și pare că vrea să fure procente de la George Simion sau Diana Șoșoacă.
Cine plătește pentru visul lui Emil Boc de a avea metrou la Cluj? Declarații contradictorii între primărie și ministerul Transporturilor
În timp ce primarul de la Cluj-Napoca Emil Boc a anunțat drept validă și concretă finanțarea construirii metroului printr-un instrument financiar care se numește obligațiuni verzi, Ministerul Transporturilor se ferește să își asume o proiecție bugetară și un calendar pentru cheltuielile angajate cu acest proiect.
Avem nevoie de ajutorul tău!
Jurnalismul independent nu se face cu aer, nici cu încurajări, și mai ales nici cu bani de la partide, politicieni sau industriile care creează dependență. Se face, în primul rând, cu bani de la cititori, adică de cei care sunt informați corect, cu mari eforturi, de puținii jurnaliști corecți care au mai rămas în România.
De aceea, este vital pentru noi să fim susținuți de cititorii noștri.
Dacă ne susții cu o sumă mică pe lună, noi vom putea să-ți oferim în continuare jurnalism independent, onest, care merge în profunzime, să ne continuăm lupta contra corupției, plagiatelor, dezinformării, poluării, să facem reportaje imersive despre România reală și să scriem despre oamenii care o transformă în bine. Să dăm zgomotul la o parte și să-ți arătăm ce merită cu adevărat știut din ce se întâmplă în jur.
Ne poți ajuta chiar acum. Orice sumă contează, iar faptul că devii și rămâi abonat PressOne face toată diferența. Poți folosi direct caseta de mai jos sau accesa pagina Susține pentru alte modalități în care ne poți sprijini.
Vrei să ne ajuți? Orice sumă contează.
Share this