31/10/2017
Cum poți să urmărești pe cineva doar cu 1.000 de dolari
E nevoie doar de 1.000 de dolari pentru a afla unde se află cineva, folosind reclame online pentru telefonul mobil, scrie publicația The Wire, citând studiul unei echipe de specialiști în securitate cibernetică de la Universitatea Washington. Aceștia au arătat cât de multe poate afla cineva despre oricare dintre noi, chiar și cu niște resurse modeste.
Un spion priceput în digital advertising poate identifica poziția cuiva pe o hartă cu o precizie de GPS. Poate afla date demografice și ce fel de aplicații și-a instalat acea persoană pe telefon sau poate să coreleze aceste informații într-o analiză de tip profiling.
Oamenii obișnuiți pot fi exploatați prin această metodă, susține studiul intitulat „Using Ad Targeting for Surveillance on a Budget”.
„Oamenilor nu le pasă că marile corporații le pot supraveghea comportamentul de consum, spre exemplu. Dar s-ar putea să îi intereseze că, folosind aceeași infrastructură, cineva mânat de intenții dubioase ar putea să le descopere adresa de acasă sau itinerariul zilnic în drum spre muncă și să se folosească de asta pentru a le face rău” .
Sursa: The Wired
Cercetătorii de la Washington University nu au făcut decât să-și închipuie că un individ ar avea motivația și resursele pentru a cumpăra publicitate targetată și a deveni spion.
Pentru acest proiect, echipa de cercetare a plătit un banner pe aplicația de mobil intitulată Talkatone și a folosit un site (landing page) unde se încărcau datele ori de câte ori când cineva făcea click pe acel banner.
Au investit 1.000 de dolari pentru a cumpăra spațiu publicitar pentru bannerul lor pe platforme de tipul DSP (demand-side platform), cum sunt Facebook, Google AdWords, MediaMath, Centro sau Simpli.fi.
Vrem să putem relata în profunzime despre viața de zi cu zi a românilor, așa cum e ea. Dacă e important și pentru tine, ajută-ne să o ducem la capăt! Orice sumă contează.
Aceste platforme le permit cumpărătorilor de reclamă să își selecteze criteriile după care să le fie postat anunțul, către ce tip de telefoane să fie direcționat și în cadrul căror aplicații mobile.
Cercetătorii au evitat să răspundă pe ce tip de platformă DSP au făcut testele, argumentând că oricare dintre rețelele existente este la fel de intruzivă.
Apoi, cercetătorii au folosit DSP-ul pentru a viza o zonă din orașul american Seattle. De fiecare dată când un telefon targetat avea aplicația Talkatone deschisă în apropierea coordonatelor geografice stabilite de cercetători, reclama apărea pe ecran.
Rușii sunt foarte aproape de spargerea frontului și, în același timp, încă departe. Ce ar însemna un colaps al armatei ucrainene în regiunea Donbas
Cade frontul ucrainean? Sau a căzut deja? Din primăvara acestui an vin cu o frecvență aproape zilnică vești tot mai alarmante legate de situația din ce în ce mai precară a trupelor Kievului de pe linia frontului din Donbas, care înglobează greu încercatele regiuni Donețk și Lugansk din sud-estul Ucrainei. Cele două regiuni au reprezentat, de altfel, pretextul principal al invaziei ordonate de Vladimir Putin în februarie 2022, iar acum reprezintă principalul obiectiv strategic al Kremlinului.
Psihologii români nu sunt evaluați psihologic la intrarea în profesie. Verificarea periodică a sănătății lor mintale, doar o „obligație morală”
„Ce pârghii de monitorizare a bunelor practicii există după câștigarea dreptului de practică autonomă?”, s-a întrebat PressOne.
Astfel, din contul posesorului erau extrași 2 cenți, în timp ce DSP-ul trimitea confirmarea aproximativă a locului, orei și tipului de telefon pe care apăruse acesta.
Folosind această metodă, cercetătorii au putut să urmărească drumul țintelor lor cu o acuratețe de ± 7 metri, de fiecare dată când acestea își deschideau aplicația în zona prestabilită timp de 4 minute.
Un newsletter pentru cititori curioși și inteligenți.
Sunt curios
Raportarea către pagina-inventar se făcea aproape în timp real și cu o întârziere de numai 6 minute. Astfel, ei au urmărit timp de 7 zile un subiect care participa la testare și au putut identifica unde locuia, unde muncea și unde se oprea pe parcurs.
Așadar, atunci când vă veți spune că toată această tevatură în jurul vieții private ar fi o problemă minoră − căci ce înseamnă viața voastră, nu-i așa, în fața unor coloși industriali care adună date de la milioane și milioane de oameni? − gândiți-vă la asta: targetarea cu publicitate poate duce la identificarea persoanei, dacă există cineva interesat care are timpul, voința și vreo 1.000 de dolari pentru a face publice unele dintre cele mai intime comportamente.
Avem nevoie de ajutorul tău!
Jurnalismul independent nu se face cu aer, nici cu încurajări, și mai ales nici cu bani de la partide, politicieni sau industriile care creează dependență. Se face, în primul rând, cu bani de la cititori, adică de cei care sunt informați corect, cu mari eforturi, de puținii jurnaliști corecți care au mai rămas în România.
De aceea, este vital pentru noi să fim susținuți de cititorii noștri.
Dacă ne susții cu o sumă mică pe lună, noi vom putea să-ți oferim în continuare jurnalism independent, onest, care merge în profunzime, să ne continuăm lupta contra corupției, plagiatelor, dezinformării, poluării, să facem reportaje imersive despre România reală și să scriem despre oamenii care o transformă în bine. Să dăm zgomotul la o parte și să-ți arătăm ce merită cu adevărat știut din ce se întâmplă în jur.
Ne poți ajuta chiar acum. Orice sumă contează, iar faptul că devii și rămâi abonat PressOne face toată diferența. Poți folosi direct caseta de mai jos sau accesa pagina Susține pentru alte modalități în care ne poți sprijini.
Vrei să ne ajuți? Orice sumă contează.
Share this