16/01/2018
Brave: un browser fără reclame?
Brendan Eich, inventatorul limbajului de programare Javascript și co-fondator al proiectului Mozilla (decedat, în lupta cu Google Chrome), revine în atenția lumii IT cu un nou browser, denumit Brave.
În clipul de prezentare, creatorii Brave susțin că acesta este de 2-3 ori mai rapid, iar în anumite condiții, chiar de 7 ori mai rapid decât principalul său competitor (Chrome). În plus, este securizat, adică nu permite afișarea în mod automat a reclamelor de tip spam.
Reclama nedorită și încălcarea dreptului la intimitate de către marile site-uri sunt principalele ținte împotriva cărora lucrează dezvoltatorii de la Brave (cel puțin la nivel declarativ).
Creatorii Brave spun că acesta va calcula un procentaj care îi revine fiecărui site, printr-un algoritm bazat pe machine learning, în funcție de interacțiunea cititorului cu conținutul site-ului.
Aceasta ar fi o „revoluție” a modului în care publicitatea online generează profituri atât pentru companii, cât și pentru utilizatorii de internet: soluția se numește „The Basic Attention Token” (BAT) − în traducere aproximativă, garanția pentru atenție.
În principiu, BAT reprezintă un fel de credite online transferabile în bani, potrivit unui curs de schimb listat la zi. Această metodă tinde să elimine intermediarii din procesul de plasare a reclamei.
La ora actuală, cele mai populare browsere, spun cei de la Brave, produc pierderi pentru toți actorii implicați.
Argumentul lor este că utilizatorii sunt abuzați, deoarece 50% din traficul de pe mobil se risipește pe reclame bazate pe localizarea geografică. Din pricina reclamelor, conținutul se încarcă într-un interval mai mare cu 5 secunde față de timpul mediu de așteptare.
Vrem să putem relata în profunzime despre viața de zi cu zi a românilor, așa cum e ea. Dacă e important și pentru tine, ajută-ne să o ducem la capăt! Orice sumă contează.
În plus, reclamele scad puterea bateriei telefonului cu 21% și se îndesesc situațiile în care datele personale sunt violate de acele site-uri care pot monitoriza până la 70 de criterii de interacțiune a utilizatorului cu conținutul.
Din această situație câștigă cu precădere Google și Facebook, care „greblează” mai mult de trei sferturi din veniturile din publicitatea online.
Când utilizatorii sunt de acord să primească reclame, acestea vor fi în concordanță cu interesele lor și confirmate anonim. Editorii de publicitate vor fi recompensați cu jetoane. Utilizatorul rămâne anonim pentru toate părțile. Utilizatorii care se înscriu vor beneficia, de asemenea, de o cotă de BAT, pe care o pot utiliza pentru a cumpăra produse premium sau pentru a le dona înapoi către editori.
Apă și talpă. Să alergi toată Via Transilvanica. Și să rămâi în viață.
Aceasta este povestea unui documentar de lung metraj care tocmai a intrat în cinematografe. Filmul e un must see, nu doar de către pasionații de alergare sau fanii Via Transilvanica. Este pur și simplu un film onest, dinamic, care conține fascinante felii de viață. E genul de film care pare prea scurt. Când se termină simți că ai fi vrut să mai vezi.
Reportaj: Minerii care sting lumina. De ce s-au bătut oamenii din Valea Jiului pe slujbele din subteran
325 de posturi au fost aruncate pe piață la începutul lunii septembrie 2024 și candidații s-au înghesuit să-și depună dosarele. Paradoxul închiderii minelor din Valea Jiului e că e nevoie de oameni în subteran.
SURSA: basicattentiontoken.org
În lumea IT, Brave a fost primit cu precauție. Totuși, cei de la Techworld spun că este o „alternativă respectabilă pentru Chrome și Safari”, mai ales pentru acei utilizatori conștienți de riscurile de confidențialitate pe care le implică navigarea și munca online.
În schimb, cei de la ArsTechnica spun că Brave nu este decât un AdBlock cu pretenții și că, deși nu va folosi cookie-uri pentru a-și urmări utilizatorii, le va analiza istoricul local de navigare pentru a le propune reclame.
Un newsletter pentru cititori curioși și inteligenți.
Sunt curios
Avem nevoie de ajutorul tău!
Jurnalismul independent nu se face cu aer, nici cu încurajări, și mai ales nici cu bani de la partide, politicieni sau industriile care creează dependență. Se face, în primul rând, cu bani de la cititori, adică de cei care sunt informați corect, cu mari eforturi, de puținii jurnaliști corecți care au mai rămas în România.
De aceea, este vital pentru noi să fim susținuți de cititorii noștri.
Dacă ne susții cu o sumă mică pe lună, noi vom putea să-ți oferim în continuare jurnalism independent, onest, care merge în profunzime, să ne continuăm lupta contra corupției, plagiatelor, dezinformării, poluării, să facem reportaje imersive despre România reală și să scriem despre oamenii care o transformă în bine. Să dăm zgomotul la o parte și să-ți arătăm ce merită cu adevărat știut din ce se întâmplă în jur.
Ne poți ajuta chiar acum. Orice sumă contează, iar faptul că devii și rămâi abonat PressOne face toată diferența. Poți folosi direct caseta de mai jos sau accesa pagina Susține pentru alte modalități în care ne poți sprijini.
Vrei să ne ajuți? Orice sumă contează.
Share this