Trenul IRN1696 a făcut aproape 12 ore de la Timișoara la București. Foto: Lucian Muntean
Trenul IRN1696 a făcut aproape 12 ore de la Timișoara la București. Foto: Lucian Muntean
18/07/2017
Trenul acesta pierdut
„Calea pentru un transport ecologic și sigur”. Aceasta e deviza Societății Naționale CFR Călători. Când crezi că știi mersul trenurilor și că nimic nu te mai poate surprinde, realitatea feroviară supralicitează.
Marți 18 iulie, în jurul orei 8, cei 300 de călători ai trenului de noapte IRN 1696, care circula pe ruta Timișoara-București, au avut parte de o surpriză de proporții. Legătura cu cele opt vagoane s-a rupt, iar locomotiva și-a continuat drumul.
Părăsite, vagoanele s-au oprit în apropierea localității Radomirești din județul Olt. După o oră, locomotiva s-a întors, vagoanele au fost recuplate, iar garnitura și-a continuat drumul spre Capitală.
Alina Vitcovschi, de profesie psiholog, se afla printre pasageri. Spune că s-a distrat pe cinste. Trenul plecase oricum cu o întârziere de 30 de minute din Timișoara, luni seară, la ora 23.
„S-a auzit un sunet ca de ruptură metalică, apoi trenul a încetinit și s-a oprit. Am stat o oră în câmp, fără locomotivă. Ne-am distrat, ce să facem? Am râs de ne-am prăpădit. Controlorii erau și ei stupefiați. Cum naiba să rămâi fără locomotivă, cum să se piardă locomotiva?!
După o oră s-a întors și locomotiva, care își dăduse într-un final seama că ne-a pierdut. Ce să le mai zici oamenilor? Eram bucuroși că în sfârșit puteam pleca.
Ce terapie mai bună vreți? Am făcut haz de necaz, ne-am distrat pe cinste. Era și SRI-ul cu noi, era un echipaj de sereiști în tren”, povestește Alina.
Vrem să putem relata în profunzime despre viața de zi cu zi a românilor, așa cum e ea. Dacă e important și pentru tine, ajută-ne să o ducem la capăt! Orice sumă contează.
Mai târziu, aproape de București, cursa IRN 1696 a mai făcut o oprire neprevăzută. „Ieșea fum din roți și au blocat frânele ca să nu luăm foc”, spune Alina Vitcovschi.
Sosirea era programată pentru ora 8.22, dar trenul a intrat în București la 11.40. Porția de amuzament a costat-o pe Alina 170 de lei, prețul unui bilet la clasa a II-a.
Psihologii români nu sunt evaluați psihologic la intrarea în profesie. Verificarea periodică a sănătății lor mintale, doar o „obligație morală”
„Ce pârghii de monitorizare a bunelor practicii există după câștigarea dreptului de practică autonomă?”, s-a întrebat PressOne.
Reportaj: Minerii care sting lumina. De ce s-au bătut oamenii din Valea Jiului pe slujbele din subteran
325 de posturi au fost aruncate pe piață la începutul lunii septembrie 2024 și candidații s-au înghesuit să-și depună dosarele. Paradoxul închiderii minelor din Valea Jiului e că e nevoie de oameni în subteran.
Într-un final a venit și comunicatul de presă al CFR Călători:
„Marţi, 18 iulie 2017, în jurul orei 8 dimineaţa, trenul InterRegio 1696 Timișoara – București a frânat automat în zona Radomireşti din cauza unei probleme apărute în circulaţie.
Cei aproximativ 300 pasageri au fost în siguranță şi şi-au continuat călătoria cu acelaşi tren. Garnitura şi-a reluat traseul, după aproximativ o oră de staţionare şi după realizarea mai multor manevre a locomotivelor în zonă.
Un newsletter pentru cititori curioși și inteligenți.
Sunt curios
La acest moment sunt cercetate cauzele care au condus la incident.”
După prânz, s-a revenit cu completări. Purtătoarea de cuvânt de la CFR Călători, Alina Predescu, a explicat că locomotiva, „conform procedurilor”, s-a dus până în stația următoare „să facă proba frânei”.
„Trenul IR 1696 a ajuns la destinație de la 11:00, cu o întârziere de aproximativ trei ore, o oră fiind generată de situația de la Radomirești când trenul s-a frânat automat. Locomotiva a făcut niște manevre, s-a dus în stație, s-a reîntors, pentru că trebuia să facă proba frânei în condițiile în care așa sunt procedurile. A durat o anumită perioadă de timp până când șeful de tren și mecanicul au verificat din punct de vedere tehnic toată garnitura.
Ulterior, trenul a plecat spre destinație și a ajuns la Gara de Nord cu o întârziere de trei ore, celelalte două ore fiind generate de limitările de viteză din cauza lucrărilor la infrastructură”, a declarat Predescu pentru Agrepres.
Avem nevoie de ajutorul tău!
Jurnalismul independent nu se face cu aer, nici cu încurajări, și mai ales nici cu bani de la partide, politicieni sau industriile care creează dependență. Se face, în primul rând, cu bani de la cititori, adică de cei care sunt informați corect, cu mari eforturi, de puținii jurnaliști corecți care au mai rămas în România.
De aceea, este vital pentru noi să fim susținuți de cititorii noștri.
Dacă ne susții cu o sumă mică pe lună, noi vom putea să-ți oferim în continuare jurnalism independent, onest, care merge în profunzime, să ne continuăm lupta contra corupției, plagiatelor, dezinformării, poluării, să facem reportaje imersive despre România reală și să scriem despre oamenii care o transformă în bine. Să dăm zgomotul la o parte și să-ți arătăm ce merită cu adevărat știut din ce se întâmplă în jur.
Ne poți ajuta chiar acum. Orice sumă contează, iar faptul că devii și rămâi abonat PressOne face toată diferența. Poți folosi direct caseta de mai jos sau accesa pagina Susține pentru alte modalități în care ne poți sprijini.
Vrei să ne ajuți? Orice sumă contează.
Share this