RoÎndrăgostirea

Când, în această vară, am pornit la drum cu PressOne, ne-am dat seama că, dincolo de visul de a face din nou jurnalism în fiecare zi, mai există ceva, o nevoie care ne leagă. Şi pe care nu o simţim doar noi, câţiva, ci e latentă în grupurile din care facem parte, vine din straturile freatice ale societăţii şi îşi cere dreptul de a fi pusă în cuvinte.

E nevoia ca România să devină magnetică, să-şi (re)capete strălucirea şi firescul. E sentimentul că trebuie să se întâmple ceva să ne reîndrăgostim de ţara asta, altfel copiii noştri nu-şi vor mai gândi vieţile alături de ea şi cu atât mai puţin, şi cu atât mai rar, pentru ea.

Ştiu că “trebuie” nu are ce să caute în acest context. Nu există condiţie suficientă pentru a te îndrăgosti. Aici nu funcţionează inferenţele. N-ai cum să ştii că, “dacă va arăta aşa sau va spune asta, îmi va cădea cu tronc”. E o proiecţie magică: te vezi pe tine fericit împreună cu cineva. Îndrăgostirea e un dor cu faţa către viitor.

Dar n-am încotro. Trebuie să ne reîndrăgostim de România înseamnă că trebuie să ne reîndrăgostim de noi înşine, cei-care-putem-fi. Să începem prin a nu ne mai deprecia, prin a nu ne mai dispreţui în bloc şi, de ce nu, prin a nu ne mai compara la fiecare pas cu alţii.

RoÎndrăgostirea e posibilă dacă, mai întâi, acceptăm cine şi cum suntem. Dacă înţelegem că legile sunt cele care trebuie să fie schimbate, nu trecutul, nu istoria, nu credinţa, nu valorile. Dacă legile sunt bune şi aplicate corect, atunci oamenii buni nu se vor mai simţi străini la ei acasă.

Şi dacă oamenii buni vor fi norma, atunci copiii noştri îşi vor putea imagina din nou familiile şi carierele aici, fascinaţi de posibilitatea unei ţări pe care o gândesc laolaltă.

*

Nu am lăsat lucrurile în acest stadiu teoretic. Începând de mâine, veţi putea citi o serie de articole grupate sub această denumire – RoÎndrăgostirea. Am ales, pe de o parte, câteva teme care ne subminează – lipsa de orizont în mediul rural, scăderea natalităţii, migraţia economică, birocraţia, mizeria morală din mass-media, criza de leadership.

Pe de altă parte, am rugat câteva personalităţi să răspundă la întrebarea care a declanşat această campanie: “Ce-ar trebui să se întâmple să ne reîndrăgostim de România?”. Textele lor vor apărea aici, în spaţiul pentru editoriale. De mâine.

Micile tale donații ne ajută să existăm. Dacă cititorii PressOne ar dona doar 5€ pe an, noi am putea aduce în fața ta de cinci ori mai multe soluții la problemele României.
Vrei să ne ajuți?
Prin card sau PayPal:
O singură dată
Lunar
5€
10€
25€
50€
Prin cont bancar:
RO54 BTRL RONC RT02 4298 9602

Fundația PressOne
Banca Transilvania, Sucursala Cluj-Napoca

Redirecționează:
20% din impozitul pe profit al companiei

Din taxele pe profitul companiei tale, poți alege ca până la 20% să meargă către echipamente video și reportaje, nu către stat.

Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare de AICI. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la marketing@pressone.ro.

*Baza legală poate fi consultată AICI.

2% din impozitul pe salariu

Din taxele pe salariul tău, poți alege ca 2% să meargă către articolele noastre și newsletterul Revista Pressei, nu către stat.

Descarcă formularul de AICI.

Depune-l la ANAF până pe 15 martie sau trimite-l până pe 1 martie la adresa: Bld. Eroilor, nr.1, ap.11, Cluj-Napoca, jud. Cluj. Și îl depunem noi.

REVISTA PRESSEI

Un newsletter perntru cititori curioși și inteligenți.

Sunt Curios
Celemaicititearticole
Loading interface...
Loading interface...
Loading interface...
Loading interface...