Un newsletter pentru cititori curioși și inteligenți.
Sunt CuriosAjută-ne să existăm. Dacă te abonezi cu doar 3€ pe lună, noi vom putea să-ți oferim în continuare jurnalism independent, onest, care merge în profunzime, să ne continuăm lupta contra corupției, plagiatelor, dezinformării, poluării, să facem reportaje imersive despre România reală și să scriem despre oamenii care o transformă în bine.
Vrei să ne ajuți? Orice sumă contează.
DoneazăPentru sugestii de materiale sau colaborări, scrieți-ne la adresa: contact@pressone.ro.
Pentru parteneriate media, proiecte sau dacă doriți să fiți partenerul nostru și să susțineți PressOne: marketing@pressone.ro.
Modul în care poți să iei un taxi din aeroportul Otopeni sucește minți. Și aici, inventivitatea românului – manager, de astă dată – oferă o soluție precum scărpinatul urechii stângi cu mâna dreaptă.
Până acum câțiva ani, accesul la terminal le era permis doar mașinilor de la Fly Taxi. Aveau un tarif ridicol de mare pentru vremea respectivă, dar și mai supărătoare era „calitatea” șoferilor deveniți taximetriști peste noapte.
Dacă voiai un taxi cu tarif normal, îl comandai și îți dădeai întâlnire cu el „la ceas”. Operațiunea de urcat bagaj și pasager trebuia să fie executată rapid, până nu apărea străjerul însărcinat să-l alunge.
Lucrurile s-au schimbat, dar tot într-un mod caraghios. Acum, pentru a comanda un taxi există niște aparate care-ți tipăresc un bon cu indicativul și timpul de așteptare. Apoi ieși în fața terminalului cu bonul în mână și începi să aștepți. Ori să cauți printre taxiurile care trec prin fața clădirii pe cel care are indicativul tău.
Un newsletter pentru cititori curioși și inteligenți.
Sunt curiosE ca un joc: „Găsește indicativul”. Prezinți bonul, te sui și pleci. Nimic complicat, o să spuneți. Ba, mai mult, dacă nu vrei bătaie de cap te poți sui în mașinile speciale pe care Aeroportul le-a numit „Fast Taxi”; pentru un preț dublu, te duc la fel de încet spre Capitală.
Pentru ce e nevoie de acele aparate cu bon? Pentru nimic.
Pe orice aeroport civilizat, lucrurile stau în felul următor: ți-ai luat bagajul, ieși în fața terminalului, te îndrepți spre „Taxi Area”, iar acolo, un valet îți cheamă prima mașină din rând. Dacă e vorba despre un grup mai mare, omul cheamă o mașină mai mare.
De cele mai multe ori, costul până în oraș este fix. Simplu, cursiv, eficient. Uneori, lucrurile se rezolvă fără tehnologie de vârf. Sau deloc. Doar cu oameni.
De ce, după 25 de ani, a lua un taxi spre București e încă o aventură? Dacă ești un străin venit pentru prima oară în România, lipsa unei alternative rapide de transport – un tren expres – te pune în fața unei „șmecherii” sau a unei dificultăți absurde.
Cu o astfel de primă impresie intră un turist sau om de afaceri în țară. Incompetență, nepăsare, interese meschine – devenite însă virtuți pentru cei din managementul Aeroportului.
Toate astea fac din OTP un aeroport incapabil să ajungă la potențialul dat de așezarea geografică.
Dacă te abonezi cu doar 3€ pe lună, noi vom putea să-ți oferim în continuare jurnalism independent, onest, care merge în profunzime, să ne continuăm lupta contra corupției, plagiatelor, dezinformării, poluării, să facem reportaje imersive despre România reală și să scriem despre oamenii care o transformă în bine.
Vrei să ne ajuți? Orice sumă contează.
Accesând https://www.patreon.com/pressoneRO
Fundația PressOne
Banca Transilvania, Sucursala Cluj-Napoca
Din taxele pe profitul companiei tale, poți alege ca până la 20% să meargă către echipamente video și reportaje, nu către stat.
Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare de AICI. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la marketing@pressone.ro.
*Baza legală poate fi consultată AICI.
Poți redirecționa 3.5% din impozitul tău pe venit folosind formularul de mai jos. Dacă nu se încarcă, poți accesa acest link: https://formular230.ro/fundatia-pressone
Un newsletter pentru cititori curioși și inteligenți.
Sunt Curios