O mână care poartă un senzor de piele artificială reușește să aprindă lumina în mediul virtual.

Nouă cercetători și ingineri din Germania și Austria au produs un soi de piele artificială, denumită generic e-skin, care îi permite celui ce o "poartă" să miște obiecte în spațiul virtual. Cercetarea lor a fost finanțată din fonduri europene, iar rezultatele au fost publicate recent în publicația Science Advances.

Cei nouă cercetători au găsit o metodă de interacțiune în realitatea virtuală sau în aplicațiile de realitate augmentată, prin folosirea unor receptori care sunt în măsură să extindă percepția noastră dincolo de posibilitățile sale naturale.

E-pielea produsă în laboratoare este magneto-sensibilă. Purtătorului îi poate fi urmărită dinamica și poziția, deci și intenția de a muta anumite obiecte, dar fără să existe, de fapt, atingere.

În descrierea proiectului, cercetătorii arată că tehnologia patentată de ei va revoluționa domenii precum navigația, robotica și medicina de recuperare, mai ales în folosul sportivilor de performanță.

Iată un fragment relevant din studiul intitulat "Magnetosensitive e-skins with directional perception for augmented reality" (traducerea ne aparține):

Manipularea fără atingere a obiectelor virtuale necesită cel puțin două funcții de bază, combinate într-un singur obiect, și anume: senzorul de proximitate, care imită funcția "atingere", și detectarea unei direcții spațiale.

Prima caracteristică este realizată cu senzori de câmp magnetic care sunt, în esență, senzori de proximitate. Am introdus acest concept caracteristic electronicelor portabile și pe e-skin. Cu toate acestea, demonstrațiile timpurii nu au reușit să rezolve direcțiile din spațiu.

Atunci am introdus pentru prima dată e-pielea imperceptibilă mecanic, echipată cu funcționalitate magnetică, capabilă să urmărească mișcările corpului.

*

Publicația electronică Futurism.com analizează implicațiile acestei descoperiri asupra dispozitivelor din domeniul realității virtuale (VR). Pentru detectarea și urmărirea mișcării, acestea folosesc, deocamdată, aparate foto.

"Deși s-ar putea îmbunătăți în timp, rezoluția acestei metode nu este în general suficient de mare pentru a înregistra mișcări subtile în degete și alte gesturi mai nuanțate.

Odată cu introducerea acestei e-skin, nu numai că ar putea fi detectate astfel de mișcări, ci ar putea fi folosite pentru a manipula și a interacționa cu un mediu virtual.

Implicațiile evidente sunt în tehnologiile standard VR, care variază de la jocuri la experiențe de învățare. Dar, dincolo de VR, tehnologia e-skin poate schimba capabilitățile actuale în realitatea augmentată (AR).

Folosind tehnologia AR, vezi obiecte din jurul tău care ar putea să nu fie fizic acolo. Folosind un e-skin, este posibil să interacționezi într-o zi cu astfel de obiecte virtuale.

În plus față de aceste aplicații distractive, e-skin-ul ar putea dota pe cineva cu un braț protetic cu care să se folosească, de unul singur, de tehnologiile virtuale".

Cam în aceeași manieră, am putea adăuga noi, în care oamenii din filmul "Avatar" reușesc să realizeze conexiunea dintre un creier și un corp artificial asemănător unui băștinaș Na'vi, pentru a explora biosfera planetei Pandora, altfel inaccesibilă.

Imagine din filmul "Avatar", în care mintea unui militar controlează un corp creat artificial.

Ți-a plăcut acest articol?

Atunci vrem să te rugăm ceva.

Dacă subiectele pe care le alegem ți se par relevante, iar stilul nostru nu te agresează, dacă PressOne este o oază de normalitate pentru tine, înseamnă că faci parte dintre acei oameni la care ne gândim în fiecare zi.

Orice donație va fi un semn că munca noastră își atinge scopul. Îți mulțumim.

Donează