Google Duplex, asistentul virtual care dă telefoane în numele omului

Foto: Dreamstime.com

"Silicon Valley nu mai are nici o busolă etică și nu a învățat nimic", scria pe Twitter, săptămâna trecută, profesoara Zeynep Tufekci de la universitatea North Carolina, specializată pe analiza impactului social al tehnologiei.

Se referea la conferința de lansare a asistentului robotic Google Duplex, căruia i-a fost împrumutată o voce umană și care poate purta conversații telefonice complicate, folosind chiar și interjecții sau onomatopee de tipul "Mm-mhm" sau "Aamm".

În conferință, CEO-ul de la Google, Sundar Pichai, a demonstrat cum noul asistent virtual, dotat cu inteligență artificială (AI), poate să facă o rezervare într-un restaurant sau o programare la coafor.

Conversațiile înregistrate au fost reale, iar oamenii care răspundeau la telefon nu știau că vorbesc, de fapt, cu roboți.

În asta constă, de fapt, și una dintre primele critici aduse Google Duplex: că, odată introdusă pe scară largă posibilitatea ca un robot dotat cu AI să-ți organizeze timpul și întâlnirile, cei apelați ar trebui să fie anunțați că nu vorbesc cu o persoană.

În timp ce roboții își continuă marșul neobosit spre a face tot felul de lucruri mai bine decât oamenii, e timpul să ne punem această întrebare: ar trebui un bot să sune ca un om?

Fragment dintr-o emisiune a NPR,
postul național de radio al Americii

Scopul declarat al asistentului virtual este de a rezolva probleme prin telefon în numele "șefului" său, omul.

Într-o postare pe blogul oficial al companiei, Google spune că Duplex este capabil să realizeze conversații sofisticate și că îndeplinește majoritatea sarcinilor în mod autonom, fără implicare umană.

Creatorii săi mai afirmă că Duplex poate discuta natural doar după ce a fost instruit temeinic pe un anumit subiect. (De altfel, a trecut faimosul test Turing.)

Ceea ce Duplex nu poate face (încă) este să poarte dialoguri "generale", din categoria politețurilor sau "ca să mai treacă timpul".

Asta nu i-a împiedicat pe internauți să se amuze imaginându-și conversații pe subiecte personale împreună cu robotul umanoid.

Vicepreședintele departamentului de inginerie al Google, Yossi Matias, a declarat pentru CNET că softul instalat pe Duplex îl va informa, cel mai probabil, pe omul apelat că vorbește cu un asistent virtual, deși acest lucru nu s-a întâmplat în conversațiile prezentate până acum.

Lansarea oficială a Google Duplex este programată în această vară.

Ți-a plăcut acest articol?

Atunci vrem să te rugăm ceva.

Dacă subiectele pe care le alegem ți se par relevante, iar stilul nostru nu te agresează, dacă PressOne este o oază de normalitate pentru tine, înseamnă că faci parte dintre acei oameni la care ne gândim în fiecare zi.

Orice donație va fi un semn că munca noastră își atinge scopul. Îți mulțumim.

Donează