De ce să te muți la marginea Bucureștiului

Sursa foto: Greenfieldresidence

Prețurile mari și lipsa spațiilor verzi îi determină pe mulți bucureșteni să se mute la periferie sau în localitățile-satelit ale Capitalei. În plus, cei care-și doresc o casă cu grădină pot găsi aici prețuri comparabile cu cele ale unui apartament din centru.

Peste 60% dintre cumpărători își doresc o locuință într-un ansamblu nou, iar dezvoltatorii se adaptează din mers. În acest an este așteptată finalizarea a peste 12.000 de apartamente și case în București și în împrejurimi, acesta fiind cel mai mare stoc din 2007 încoace, potrivit studiului Market Beat 2017.

Vestul și sud-estul, pentru bucureșteanul de rând

Peisajul de la marginea orașului se schimbă de la un an la altul.

"Din punct de vedere numeric, cele mai multe locuințe amplasate în zone limitrofe Bucureștiului se dezvoltă în zonele de vest și de sud-est ale orașului. Roșu, Chiajna și Popești-Leordeni sunt administrativ în afara Bucureștiului, deși sunt, practic, extensii imediate ale orașului și zone în care dezvoltarea rezidențială a fost semnificativă în ultimii ani, cu peste 15.000 de locuințe finalizate", a declarat, pentru PressOne, Gabriel Voicu, director al diviziei New Homes din cadrul companiei Coldwell Banker.

Peste jumătate din locuințele noi care se construiesc în București sunt amplasate în aceste zone și țintesc principala masă de persoane interesate. Dovada este că prețurile medii practicate figurează printre cele mai avantajoase din Capitală, circa 800 - 1.000 de euro pe metru pătrat.

Prima Casă este principala sursă de finanțare a celor care fac astfel de achiziții.

Locuințele se află în zone pentru care există transport în comun și oferă suprafețe similare sau chiar mai mici comparativ cu cele din fondul vechi. De regulă, finisajele sunt de bază, iar facilitățile nu prea există, cu excepția câtorva proiecte mai mari, a mai explicat Gabriel Voicu.

Una dintre cele mai mari investiții în aceste zone este complexul Confort City din Popești-Leordeni, ridicat de frații Robert și Ionuț Negoiță. Ansamblul numără aproape 1.700 de locuințe.

Complexul cu cel mai mare număr de locuințe construit până acum la marginea Bucureștiului este însă Militari Residence, aflat la extremitatea vestică, în comuna Roșu. Aproape 8.000 de locuințe au fost deja finalizate, iar alte 1.500 vor fi gata până în primăvara anului viitor.

Nordul, pentru bucureștenii cu venituri superioare

În continuare, nordul Capitalei reprezintă o destinație căutată de cumpărătorii cu venituri medii spre mari.

"Ansamblurile care se construiesc aici oferă suprafețe mari, finisaje de calitate superioară, proiecte integrate și un amplasament general în zone cu spații verzi ample și cu acces facil către clădirile de birouri din nordul orașului", spune consultantul de la Coldwell Banker.

Și prețul mediu este ceva mai ridicat. El variază între 1.200 și 1.400 de euro pe metru pătrat, dar poate urca până la 2.000 de euro pentru segmentul de lux, potrivit studiului amintit. Circa 23% dintre locuințele noi care vor fi livrate în acest an sunt amplasate în zona de nord.

Unul dintre cele mai mari ansambluri de aici este Cosmopolis, din Tunari-Ștefăneștii de Jos. Ridicat de turcii de la Opus Land Development, ansamblul numără 2.600 de locuințe.

Și în ansamblul Greenfield, din zona Băneasa, ridicat de compania autohtonă Impact Developer & Contractor, au fost finalizate 1.600 de locuințe, dintr-un total de 2.500.

Atenție la infrastructură!

Pe lângă cel mai bun raport calitate-preț, vestul Capitalei și zona de sud-est aduc însă și cu probleme de infrastructură, fie că este vorba de cea rutieră, de transportul în comun sau de rețeaua de canalizare.

"Există și dezvoltatori care încearcă să ridice calitatea generală a locuirii în respectivele zone, de la transport asigurat până la grădinițe și școli primare, numeroase spații comerciale și de recreere", afirmă Gabriel Voicu.

Sunt cunoscute și situații mai puțin fericite. În aprilie, locuitorii din blocurile construite în ultimii ani în Prelungirea Ghencea (vestul Capitalei) au protestat față de nepăsarea autorităților în chestiunea traficului din zonă. Promisiuni există: construirea pasajului Domnești și lărgirea străzii Prelungirea Ghencea, care are doar două benzi.

Nici nordul Capitalei nu este ferit de problemele de trafic. În februarie, instanța a decis închiderea unui drum forestier care permitea accesul în cartierul Greenfield. Locuitorii au puține alternative rutiere acum și toate implică ambuteiaje.

Dezvoltatorul a anunțat o investiție de 1,5 milioane de euro pentru noi drumuri de acces.

Ți-a plăcut acest articol?

Atunci vrem să te rugăm ceva.

Dacă subiectele pe care le alegem ți se par relevante, iar stilul nostru nu te agresează, dacă PressOne este o oază de normalitate pentru tine, înseamnă că faci parte dintre acei oameni la care ne gândim în fiecare zi.

Orice donație va fi un semn că munca noastră își atinge scopul. Îți mulțumim.

Donează