REVISTA PRESSEI

Un newsletter pentru cititori curioși și inteligenți.

Sunt Curios

Ajută-ne să existăm. Dacă te abonezi cu doar 3€ pe lună, noi vom putea să-ți oferim în continuare jurnalism independent, onest, care merge în profunzime, să ne continuăm lupta contra corupției, plagiatelor, dezinformării, poluării, să facem reportaje imersive despre România reală și să scriem despre oamenii care o transformă în bine.

Vrei să ne ajuți? Orice sumă contează.

Donează

Pentru sugestii de materiale sau colaborări, scrieți-ne la adresa: contact@pressone.ro.

Pentru parteneriate media, proiecte sau dacă doriți să fiți partenerul nostru și să susțineți PressOne: marketing@pressone.ro.

30/06/2016
Adrian Docea și Elena Hurjui au un plan pentru britanicii care vor să se mute în Transilvania. Foto: Raul Ștef

Planul Transilvania

Pe o mică terasă răcoroasă din Cluj, Adrian Docea și colegii săi de la agenția Heraldist & Wondermarks lucrează în ritmul bulelor de șampanie care sar din cupă.

Ei sunt creatorii campaniei Move to Transylvania. We have a plan – destinată investitorilor și antreprenorilor britanici care vor să rămână în Uniunea Europeană.

După aflarea rezultatului de la referendumul din Marea Britanie – Brexit!, campania a poziționat Transilvania drept spațiul ideal de relocare a unei afaceri, iar ideea a înconjurat Europa în câteva zile.

E foarte important ca primul nostru răspuns să fie competent. Ne-am gândit să vorbim cu un dealer auto, să branduim o mașină: mașina antreprenorului britanic. Să-l aștepte la aeroport, când ajunge, și să-l ducă apoi să-i arate: aici sunt birourile, aici investitorii, aici administrația, să-i poată cunoaște”, spune Adrian Docea.

Efectul campaniei – foarte simplă, de altfel – este surprinzător. Nu numai că sute de britanici, precum și alți europeni se interesează deja de oportunitățile oferite de Transilvania, dar și comunitățile locale de aici au început să le scrie inițiatorilor, dornice să se alăture proiectului.

*

„Sunt webdeveloper stabilit în UK, iar în acest moment conduc o afacere în care sunt implicate ONG-uri și instituții de caritate, aici și în alte părți din Europa. Și nu am chef să mai stau în UK. Așa că aș vrea să aflu mai multe de la voi…”

Fragment dintr-un mail primit pe platforma transylvaniabeyond.com

Imagine de pe site-ul transylvaniabeyond.com

„Primim mailuri de la oameni care au intenția să aducă aici un business și întreabă care sunt condițiile financiare. Alții au joburi creative, alții se gândesc să-și mute familia și vor să știe unde-și pot duce copiii la școală…

Așa că trebuie să facem pașii următori. Chiar acum, vreo opt oameni lucrează la o bază de date care să adune toate aceste informații specifice.

Lucrăm deja pe Alba, Oradea, Arad, Brașov. Ne-au contactat oameni să ne spună – Nu numai Clujul e Transilvania, și noi suntem! – Stați, oameni buni, că noi eram din Cluj, asta știam”, explică Adrian Docea următorul pas.

Administrația municipiului Alba Iulia și-a arătat deja interesul pentru a colabora la comunitatea care se conturează cu fiecare oră care trece.

La fel, un om de afaceri din Arad care deține o fabrică dezafectată o vede deja transformată în parc de startup-uri.

„Acum mai răspund la niște mailuri – stăm și noaptea pentru asta, Nu ne mai scriu doar britanici, am primit mailuri de la canadieni, turci, ucraineni. Ca să se miște ceva, trebuie să faci primul pas. Ei, cineva a făcut primul pas în 5 minute”, spune Elena Hurjui, Strategic Partner în agenția Heraldist & Wondermarks.

„Ceea ce mi se pare foarte valoros e că vin spre noi oamenii, comunitățile locale. Ne-au căutat companii care vor să finanțeze proiectul, ne-au căutat oameni care vor să arate ce oportunități există în comunitățile lor.

Din afară am primit până acum peste 300 de mailuri. Dacă, din 300 de oameni, să zicem că vin zece care angajează, o să fie 50 de angajați. Am obținut asta cu 150 de euro. Imaginați-vă ce-am face cu 1500 de euro. Cu 15.000 de euro”, spune Adrian Docea (foto).

Revista Pressei

Un newsletter pentru cititori curioși și inteligenți.

Sunt curios

Despre inițiativa Move to Transylvania au scris deja mari ziare din Anglia, dar și cele mai mari cotidiene din Finlanda și Cehia. Se conturează posibilitatea de a construi un brand regional.

„Ce-mi place societatea civilă din Cluj, a reacționat imediat la idee! Și companiile. Ce-mi place cum se-adună când e ceva în mișcare! Asta trebuie pus pe steagul Clujului: Ai, ce ne-adunăm când e groasă!”

Adrian Docea, Creative Partner la Heraldist & Wondermarks

Slide al campaniei: “Cel mai mare număr de IT-iști din UE”.

Totuși, de ce nu au administrațiile sau Guvernul asemenea idei?

„E normal să nu aibă idei de genul acesta. Nici nu e vreun geniu să ai o idee de asta – trebuie să te antrenezi în fiecare zi, zece ore pe zi, să fii creativ. Așa cum alții se antrenează să administreze – asta e treaba administrației, să administreze bine, corect și eficient. Nu trebuie să aibă ei idei creative, acestea vin din partea companiilor. Datoria administrației e să contribuie cu ceva.

N-am zis că vrem bani, în Cluj: tot ce aștept de la administrație e să vadă ideea. Au văzut-o alte administrații din Transilvania deja. Să vadă – asta înseamnă că e cineva acolo. Deocamdată, în administrația din Cluj nu e nimeni acasă”, completează Adi Docea.

*

„N-aș zice că motivele mele sunt exclusiv determinate de Brexit, dar oricum ar fi stupid din partea mea să nu subliniez că această oportunitate fantastică să creez și să dezvolt o companie în Transilvania probabil n-ar fi apărut dacă nu se întâmpla Brexit.

Sunt sigur că înțelegeți situația din UK. Oportunitățile pe care le oferă pentru a dezvolta o companie au devenit o problemă complexă, cu efectele negative încă resimțite zile la rând după referendum.

Personal, m-am gândit să fac asta fie în UK, fie să părăsesc țara pentru a a-mi urma acest vis, dar înainte nu era o cale realistă. Brexit m-a adus în punctul în care vreau să transform visul în realitate.

Într-o perspectivă mai largă, sunt demoralizat de pierderea toleranței și a unității între cetățenii noștri. Este ca și cum acest rezultat ar fi ridicat un văl, arătând chestiuni îngrijorătoare, care s-a putea să fi fost aici tot timpul, și la care nu ne-am referit niciodată.

Și în timp ce noi, în UK, părem divizați, mă uit la voi cum aduceți oamenii împreună într-o manieră foarte pozitivă – ceea ce îmi dă o speranță puternică într-un ‘mâine’ mai bun (pe cât de dulceag ar putea să sune, e foarte adevărat.)

Ar trebui să fiți foarte mândri de ceea ce ați făcut – mă face să tânjesc să iau parte la proiectul vostru.

Mi s-a spus întotdeauna că, dacă oportunitatea bate la ușă, ai datoria să-i răspunzi – și exact asta am simțit când am dat peste campania voastră de recrutare a potențialelor startup-uri pentru România.”

Fragment dintr-un mail primit de autorii campaniei „Move to Transylvania. We have a plan”

Slide al campaniei Move to Transylvania: “Câteva dintre cele mai bune festivaluri din Europa”

Ce urmează?

„Ne gândim la un consorțiu de companii și ONG-uri care să dezvolte acest program mai departe, desigur, cu un manager de proiect care să se ocupe strict de asta. Și să nu fie un junior, să aibă 5-6 ani de experiență. Să poată oferi soluții personalizate celor care chiar se gândesc să investească aici, în Transilvania, sau să-și mute aici afacerile sau familia”, mai spun inițiatorii.

Cel mai bun ajutor pe care îl pot primi este experiența comunităților locale. Și finanțare, desigur. Brandurile regionale de impact nu se pot construi cu bani de buzunar.

Poțifacediferența.

Dacă te abonezi cu doar 3€ pe lună, noi vom putea să-ți oferim în continuare jurnalism independent, onest, care merge în profunzime, să ne continuăm lupta contra corupției, plagiatelor, dezinformării, poluării, să facem reportaje imersive despre România reală și să scriem despre oamenii care o transformă în bine.

Vrei să ne ajuți? Orice sumă contează.

Prin card sau PayPal:
O singură dată
Lunar
3€
5€
10€
Prin Patreon:

Accesând https://www.patreon.com/pressoneRO

Prin cont bancar:
RO54 BTRL RONC RT02 4298 9602

Fundația PressOne
Banca Transilvania, Sucursala Cluj-Napoca

Redirecționează:
20% din impozitul pe profit al companiei

Din taxele pe profitul companiei tale, poți alege ca până la 20% să meargă către echipamente video și reportaje, nu către stat.

Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare de AICI. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la marketing@pressone.ro.

*Baza legală poate fi consultată AICI.

3.5% din impozitul pe salariu

Poți redirecționa 3.5% din impozitul tău pe venit folosind formularul de mai jos. Dacă nu se încarcă, poți accesa acest link: https://formular230.ro/fundatia-pressone

REVISTA PRESSEI

Un newsletter pentru cititori curioși și inteligenți.

Sunt Curios