Un newsletter pentru cititori curioși și inteligenți.
Sunt CuriosAjută-ne să existăm. Dacă te abonezi cu doar 3€ pe lună, noi vom putea să-ți oferim în continuare jurnalism independent, onest, care merge în profunzime, să ne continuăm lupta contra corupției, plagiatelor, dezinformării, poluării, să facem reportaje imersive despre România reală și să scriem despre oamenii care o transformă în bine.
Vrei să ne ajuți? Orice sumă contează.
DoneazăPentru sugestii de materiale sau colaborări, scrieți-ne la adresa: contact@pressone.ro.
Pentru parteneriate media, proiecte sau dacă doriți să fiți partenerul nostru și să susțineți PressOne: marketing@pressone.ro.
Despre cei 67 de copii internați în Preventoriul TBC de la Ilișua (Bistrița-Năsăud) am ajuns să scriem la începutul lunii aprilie. După apariția acelui articol, o mână de clujeni a organizat o campanie caritabilă al cărei scop a fost cumpărarea a 67 de perechi noi de încălțăminte.
Nu doar pentru că, în tradiția românească, înnoirea de Paști este un obicei de care se ține cont înainte de Sărbători, dar mai ales fiindcă, la Ilișua, lipsa pantofilor și a ghetelor e o continuă problemă: picioarele copiilor cresc, iar încălțămintea care rămâne de la alții e distrusă la joacă.
Așa că, în Miercurea Mare, șapte oameni cu trei mașini au plecat din Cluj-Napoca înspre Uriu-Ilișua, ducând încălțăminte, haine și alimente, donate într-un timp record.
Un newsletter pentru cititori curioși și inteligenți.
Sunt curios6.200 de lei s-au strâns din donații în ultimele două săptămâni, iar o firmă producătoare de încălțăminte pentru copii a acordat reduceri substanțiale pentru pantofi din piele. Pe baza unei liste cu nume și numere, furnizată de administrația Preventoriului, fiecare copil a primit o pereche nouă, pe mărimea sa.
Ca să nu existe supărări, iar pantofii prea mici să poată fi schimbați, fiecare junior a fost încălțat pe loc.
Mai toți pantofii pe care îi purtau le erau distruși, iar șosetele, ude și murdare. Plouase în ultimele zile, iar prin găurile din încălțări, chiar și iarba umedă devenise periculoasă.
În sala de mese, 40 din totalul de 67 de copii internați la Preventoriu terminaseră prânzul. Toți acești copii, chiar dacă au familii, își petrec Paștile aici. Ceilalți au plecat acasă pentru câteva zile. Ei își vor primi cadoul după sărbători.
O firmă din Cluj, Melania Încălțăminte, a oferit reduceri la toate perechile de pantofi. Aceștia au fost ambalați în cutii personalizate, cu fundiță, purtând numele fiecărui copil.
În România mai funcționează doar două preventorii TBC pentru copii: la Ilișua și în comuna Deleni din județul Iași. Celelalte au fost desființate până în 2011.
Cei mai mulți dintre copiii internați în aceste preventorii provin din familii sărmane și nu sunt bolnavi, ci doar în pericol să contacteze bacilul, din cauza mediului social în care cresc.
Copiii s-au bucurat la fel de mult de prăjiturile și cozonacul donate de o cofetărie clujeană, Friandise, și de compania de panificație Panemar.
Cu răbdare, fiecare copil a fost încălțat. La propriu.
Campania de la Ilișua a fost coordonată de reprezentanții cafenelei Zorki din Cluj-Napoca. Acțiunii i s-au raliat trei cluburi Rotaract din Cluj-Napoca, ONG-ul „O masă caldă” și asociația pentru copii bolnavi de cancer „Give Me Future”.
Copiii din Ilișua locuiesc și învață într-o instituție care funcționează pe un fost domeniu retrocedat. Ei nu sunt bolnavi de tuberculoză, dar sunt testați periodic și urmează cure preventive cu hidrazidă.
Dacă te abonezi cu doar 3€ pe lună, noi vom putea să-ți oferim în continuare jurnalism independent, onest, care merge în profunzime, să ne continuăm lupta contra corupției, plagiatelor, dezinformării, poluării, să facem reportaje imersive despre România reală și să scriem despre oamenii care o transformă în bine.
Vrei să ne ajuți? Orice sumă contează.
Accesând https://www.patreon.com/pressoneRO
Fundația PressOne
Banca Transilvania, Sucursala Cluj-Napoca
Din taxele pe profitul companiei tale, poți alege ca până la 20% să meargă către echipamente video și reportaje, nu către stat.
Descarcă draft-ul contractului de sponsorizare de AICI. Completează-l cu datele companiei și suma. Trimite-l la marketing@pressone.ro.
*Baza legală poate fi consultată AICI.
Poți redirecționa 3.5% din impozitul tău pe venit folosind formularul de mai jos. Dacă nu se încarcă, poți accesa acest link: https://formular230.ro/fundatia-pressone
Un newsletter pentru cititori curioși și inteligenți.
Sunt Curios